Sökning: "virtual planet"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden virtual planet.

  1. 1. The Effects of Color on Depth Perception in Virtual Reality : A Case Study

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Linus Wallin; Vilhelm Norström; [2023]
    Nyckelord :Virtual reality; Depth perception; Color; Preattentive visual features; Hue; Saturation; Luminosity;

    Sammanfattning : Finding if color has an effect on depth perception in virtual reality (VR) is important, as it could be important for e.g. surgeons to perceive the depth correctly if they were to be trained in VR environments as a preparation for surgeries on real patients. LÄS MER

  2. 2. Hur skulle Augmented Reality (AR) effektivisera arbetsplatser i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Samir Yamout; Saadeddine Chahine; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The construction industry possesses immense potential for effective digitization. Despite being one of the oldest industries on our planet, it faces challenges in keeping up with the usage of technology. This report aims to highlight the potential of technology and provide a comprehensive overview of its current utilization in the industry. LÄS MER

  3. 3. The Value of Experience: Virtual Reality as a Form of Barrier-Free Tourism

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Tanvir Ahmed; Laudicéia da Silva Åkesson; [2022]
    Nyckelord :Virtual Reality; Barrier-free tourism; value; and Consumer Behavior; Social Sciences;

    Sammanfattning : Virtual reality (VR) has dominated technology headlines in recent years with its ability to immerse users in a virtual world. This technology is changing the tourism industry dramatically. Previously, VR has been used mainly as a marketing tool to promote services and tourist destinations. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetslära genom ett inkluderande medium : Ett interaktivt sätt att lära sig om cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Paul Larsson; Jakob Wijk; [2020]
    Nyckelord :Video games; Virtual reality; Edutainment; Serious games; Circular economy; Sustainability; Digitala spel; Virtuell verklighet; Edutainment; Serious games; Cirkulär ekonomi; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete lyfter fram virtual reality som ett medium med potential för både lärande och underhållande syften. Begrepp som serious games, gamification, och edutainment undersöks för att ta reda på vad som gör vissa spel lärorika, vad som motiverar användaren till att vilja fortsätta spela ett spel, samt hur dessa egenskaper kan kombineras. LÄS MER

  5. 5. Foreign character language : A case study on Kagura from Gin Tama

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Japanska

    Författare :Nillen Kanon; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Role language in Japanese is a term defined in 2000 by Satoshi Kinsui. Role language usesdifferent pronouns, copula and sentence-ending particles to depict a certain type of characterusing language. LÄS MER