Sökning: "Åsa Malin"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden Åsa Malin.
1. “Det är väl bara att äta” : Sjuksköterskans perspektiv av att vårda tonåringar med anorexia nervosa
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Att vårda personer med demenssjukdom: En litteraturöversikt av sjuksköterskors erfarenheter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
3. Vem inkluderas i “en skola för alla”? : - En kritisk policyanalys av proposition 2021/22:162 Elevhälsa och stärkt utbildning för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : The aim of this study was to critically analyse the bill (2021/22:162) which lay the foundation for the upcoming changes to the Swedish Education Act. Applying Carol Bacchi's framework “What’s the problem represented to be?”, this study aimed to answer how problems and solutions were presented in relation to the school's assignment towards students with intellectual disabilities (ID). LÄS MER
4. Specialpedagogers möjligheter och omöjligheter : En studie om specialpedagogers inflytande i det systematiska kvalitetsarbetet inom förskolan
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka specialpedagogers inflytande och arbete med det systematiska kvalitetsarbetet i förskolan. Det presenterades utifrån två frågeställningar som inriktade sig på att belysa specialpedagogers beskrivningar utifrån sin roll gällande det systematiska kvalitetsarbetet, samt hur det skulle kunna främja verksamhetens utvecklingsarbete. LÄS MER
5. Elevers känslor och tankar om provsituationer i matematik : Att visa sina kunskaper
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Svenska elever känner ofta oro och ångest i samband med prov- och bedömningssituationer i ämnet matematik. Syftet med denna studie är att berika och skapa kunskap om vad flickor och pojkar i årskurs 9 känner vid provsituationer och bedömningssituationer i ämnet matematik. LÄS MER