Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Bringing Brands to Life: A study on the impact of brand anthropomorphism and personalization on advertisement attitudes in a social media context

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Sofia Alm; Rebecca Åbom; [2023]
    Nyckelord :Brand Anthropomorphism; Personalization; Privacy Concerns; Brand Trust; Advertisement Attitudes;

    Sammanfattning : Brand anthropomorphism is a frequently used marketing strategy to enhance a brand's humanlike features and characteristics. Businesses use brand anthropomorphism to increase their brands' appeal, likeability, and memorability for consumers. LÄS MER

  2. 2. Striden om tiden : En diskursanalytisk studie om det konfliktfyllda läraruppdraget

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Johanna Ulvbäck-Åbom; Filippa Öhlund; [2023]
    Nyckelord :arbetsbelastning; diskursanalys; lärare; kärnuppdrag; Foucault;

    Sammanfattning : Idag talas det ofta i media om lärares utsatta yrke. Nedskärningar och stram budget för kommunerna innebär stora förändringar i lärarnas arbetsmiljö i kombination med skolreformen 1990, nya läroplaner och New Public Management (NPM). LÄS MER

  3. 3. "Är man med i leken får man leken tåla..."

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Alm; Therese Jutendahl; Rebecca Åbom; [2021]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Acceptans; Integritet; Gränsdragning; Generation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Är man med i leken får man leken tåla…”. En fenomenologisk studie av olika generationers uppfattning om individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv Seminariedatum: 14/1 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sofia Alm, Therese Jutendahl och Rebecca Åbom Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Individanpassad marknadsföring, Acceptans, Integritet, Gränsdragning, Generation Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra med en djupare förståelse för och ny kunskap kring gränsen mellan accepterad och integritetskränkande individanpassad marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Barnmorskors erfarenhet av att möta kvinnor med samlagssmärta

    Magister-uppsats,

    Författare :Matilda Karlsson; Sandra Åbom; [2020-01-30]
    Nyckelord :barnmorska; erfarenhet; samlagssmärta; möta; ungdomsmottagning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Smärta vid samlag är ett hälsoproblem bland kvinnor. Sexualiteten är en grundläggande del i människors liv. Kvinnor kan söka primärt för smärta eller för andra symtom. Orsak till samlagssmärta kan bero på flera delar. LÄS MER

  5. 5. Miljöarbete i ett fastighetsbolag- En fallstudie av Skövdebostäder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Anna Åbom; [2018]
    Nyckelord :miljö; fastighet; csr; fastighetsbolag; iso 14001;

    Sammanfattning : .... LÄS MER