Sökning: "Brand Anthropomorphism"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Brand Anthropomorphism.
1. Bringing Brands to Life: A study on the impact of brand anthropomorphism and personalization on advertisement attitudes in a social media context
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Brand anthropomorphism is a frequently used marketing strategy to enhance a brand's humanlike features and characteristics. Businesses use brand anthropomorphism to increase their brands' appeal, likeability, and memorability for consumers. LÄS MER
2. Maskot som kommunikativ strategi : En semiotisk analys av antropomorfa karaktärer på flingpaket
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This essay compares five breakfast cereal packages to study how they visually communicate to the audience through anthropomorphic mascots. The purpose of this study is to contribute with knowledge of how the use of anthropomorphic mascots can help a brand communicate. LÄS MER
3. Relationsmarknadsföringens paradox
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Relationsmarknadsföringens paradox”. En tolkande fenomenologisk analys av hur cancel culture förstås ur ett relationsmarkandsföringsperspektiv. Seminariedatum: 3/6 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
4. The Pathways of Brand Love : Pathways to brand love out of a consumer perspective
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : AbstractBrand love has become an increasingly interesting area of research for academics and marketing practitioners alike, as it has shown to drive consumer behaviours such as brand loyalty, positive word-of-mouth and negative information resistance (Batra et al., 2012). LÄS MER
5. Hey Google, speak human to me! A quantitative experiment of human-likeness and personalization in voice assistant interaction
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Voice assistants are a new customer touchpoint for businesses, and the market for voice shopping is expected to grow substantially in upcoming years. Despite high societal and business interest, academic marketing research on consumer interaction with voice assistants is scarce. LÄS MER