Sökning: "öppna frågor c"
Visar resultat 21 - 25 av 75 uppsatser innehållade orden öppna frågor c.
21. Omvårdnadskvalité för strokepatienter med kommunikationssvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Björklund, C & Du Rietz, C. Omvårdnadskvalité för strokepatienter med kommunikationssvårigheter. En intervjustudie: Sjuksköterskors upplevelse om påverkan på omvårdnadskvalité. Examensarbete i omvårdnad, 15 högskolepoäng. LÄS MER
22. Musik är ju språk och språk är musik, det går inte att skilja åt liksom En studie om musik som ett redskap i tidig språkutveckling.
C-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund och syfteSyftet med vår studie var att synliggöra hur och varför pedagoger i de tidiga skolåren, förskoleklass till skolårtvå, använde sig av musik som ett redskap i arbetet med tal-, läs- och skrivutveckling. Anledningen till att viville ta reda på detta var att vi i vår lärarutbildning läst både musik samt språkutveckling och fått en viss inblick ihur dessa ämnen kan integreras. LÄS MER
23. Vad vill elever lära sig? Inställningen till naturvetenskap hos elever på studieförberedande program vid en gymnasieskola
C-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningSyftet med detta arbete är att undersöka inställningen till naturvetenskap hos gymnasieelever och ställa detta mottidigare forskning och mål i kursplaner. En undersökning genomfördes av elevers intresse för naturvetenskapligafrågeställningar och attityder till naturvetenskap i skolan med hjälp av enkäter med 108 frågor om intresse, 16frågor om attityd till skolans naturvetenskap och några avslutande öppna frågor om val av gymnasieprogram. LÄS MER
24. Den ”fria lekens” betydelse för barns utveckling och lärande
C-uppsats,Sammanfattning : Syfte: Den här studiens syfte är att försöka få en uppfattning om pedagogers syn på den ”frialekens” betydelse för barns lärande och utveckling. Samt försöka ta reda på hur de ser på sinegen roll i den ”fria leken”. LÄS MER
25. ”Utmanande föräldraskap” - En undersökning av Familjestödsenhetens föräldrautbildning
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Studien belyste en föräldrautbildning som ges av Familjestödsenheten i Göteborg till föräldrar som har barn med inlärningssvårigheter. Syftet var att undersöka hur föräldrar som har gått kursen beskriver den, 6 månader efteråt och vad kursen hade för inverkan på dem i beskrivningen av deras föräldraförmågor. LÄS MER