Sökning: "ANGERED"

Visar resultat 16 - 20 av 62 uppsatser innehållade ordet ANGERED.

  1. 16. SCHILDER AUF DEN STRAßEN IN KÖLN UND GÖTEBORG. Versuch einer textsemiotischen Vergleichsanalyse

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Malin Söderberg; [2018-06-12]
    Nyckelord :tyska; Sprachliche Landschaften; Schwedisch; Deutsch; Textsemiotik;

    Sammanfattning : I denna kandidatuppsats gör jag en semiotisk analys av språkliga landskap i Köln och Göteborg. Det som undersöks är vilka olika Codes som förekommer på offentliga skyltar: såsom verbala, symboliska och/eller ytterligare. LÄS MER

  2. 17. ANALYZING THE MEDIA IMAGE OF ANGERED, A SWEDISH SUBURB Combined quantitative content analysis and critical discourse analysis.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Kaisa Vetoniemi; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Vårtermin 2017 Handledare: Gustav Persson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 33 Antal ord: 13 920 Nyckelord: media image, Angered, suburb, CDA, marginalization Purpose: The purpose of the research is to examine the media image of Angered, a suburb of Gothenburg, when it comes to the matters covered and the actors presented in the news reporting of three local newspapers during the first week of each month from January 2015 to December 2016. Theory: Critical Discourse Analysis Agenda Setting Methods: Quantitative Content Analysis Critical Discourse Analysis Material: Total of 99 news articles collected from Göteborgs-Posten, GT and GöteborgDirekt Resultat: The main result of the research shows that the media image of Angered is one-sided. LÄS MER

  3. 18. EN FÖRVRIDEN MEDIEBILD? En kvantitativ komparativ studie om mediernas nyhetsframställning av Angered och Majorna-Linné

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emilia Norgren; [2017-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT/2017 Handledare: Pavel Rodin Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 48 sidor (exklusive referenser och bilagor) Antal ord: 17 247 ord (inklusive executive summary och sammanfattning, exklusive innehållsförteckning, referenser samtbilagor) Nyckelord: mediebild, framing, medielogik, nyhetsvärdering, media image Syfte: Studien ämnar att genomföra en komparativ kvantitativ studie för att ta reda på hur mediebilden av Angered och Majorna-Linné ser ut i Göteborgs-Postens nyhetsförmedling under en halvårsperiod. Teori: Teoriramen omfattar teorin om framing, nyhetsvärdering samt medielogik. LÄS MER

  4. 19. Building Bridges Between Organizations & Society; -A qualitative study about organizations’ engagements in social activities diversified areas in

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Johanna Björk; Nermin Hamdoun; [2017-09-13]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Social Activities; Diversity; Organizational Culture; Marketing; Project Management;

    Sammanfattning : Corporate social responsibility (CSR) can be described as the relationship organizations and society have among one another. Most CSR literature has focused on a firm's financial performance when working with CSR. How an organization work with CSR is decided by the firm’s mission, vision and stakeholders. LÄS MER

  5. 20. Läsk- och energidryckskonsumtion - En jämförande studie om gymnasieungdomar i två olika socioekonomiska områden i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Frida Ekman; Linnea Löfström; [2017-08-28]
    Nyckelord :Adolescents; Attitudes; Energy drinks; Health inequalities; Soft drinks; Socioeconomic status; Socioeconomic position; Sociodemographic; Sugar sweetened beverages;

    Sammanfattning : Ojämlikhet i hälsa existerar i hela världen och förekommer mellan olika grupper i samhället. I Göteborg förekommer variationer mellan olika geografiska områden där grupper med lägre utbildning och inkomst har mindre hälsosamma matvanor i jämförelse med grupper som har högre utbildning och inkomst. LÄS MER