Sökning: "Age identification"
Visar resultat 21 - 25 av 222 uppsatser innehållade orden Age identification.
21. Psykisk ohälsa i grundskolan : Design för att förebygga psykisk ohälsa hos grundskoleelever
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Psykisk ohälsa är ett växande problem i dagens samhälle, inte minst bland barn och unga. Tidigare forskning visar på vikten av att fokusera på att förebygga detta i tidig ålder då det har visat minska förekomsten av psykiska besvär. LÄS MER
22. Självskattad stress hos ingripandepoliser : En kvantitativ undersökning enligt PSIQ i polisregion Mitt och Väst
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för polisutbildning vid Umeå universitetSammanfattning : Stress within the Swedish Police Authority has been examined based on patrolling police officers (PPO) experiences in different situations linked to the work as a PPO. PPOs are often first responders to events that typically generate stress. LÄS MER
23. First cycle, 15 credits Machine Learning based Clustering of Bank Card Consumers : Identification of risk groups for fraud detection purposes
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : To safeguard consumers, banks have developed machine learning based fraud detections systems which work to prevent fraudulent card transactions from occurring. The goal of this report is to improve these systems by trying to segment consumers into different risk groups. LÄS MER
24. Sepsis- när varje minut räknas : En litteraturstudie om screeningverktyg för tidig upptäckt av sepsis
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Sepsis är ett livshotande hälsotillstånd som kännetecknas av organdysfunktion med olika allvarlighetsgrader. En förutsättning för överlevnad är tidig upptäckt. Sjuksköterskan har en betydande ansvarsroll och bör tillämpa relevanta screeningverktyg i sin bedömning. LÄS MER
25. Preschool- Based Language Support for Language Learning Children in Europe
Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILDSammanfattning : Children with a migration background already have lower language competencies when they enter preschool than children without, which has an impact on their further language development as well as their acquisition of written language and their further educational biography. The early identification and support of children with special language support needs is of great importance in view of the existing educational inequalities. LÄS MER