Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Corporate Branding vid förvärv - en fallstudie av Matex/Willys i Lund

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonja Ingrid Désirée Sandberg; Charlotte Edsgren; Andrea Borojevic; [2004]
    Nyckelord :Corporate Branding; Brand Building Program; Korporativt varumärke; Företagets identitet; Dagligvarubranschen i Sverige; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka och analysera hur en koncern via Corporate Branding integrerar och implementerar ett redan existerande koncept i ett förvärvat företag/kedja. Då Corporate Branding handlar om att bygga upp, förstärka och förmedla ett affärskoncept till både interna och externa intressenter, har vi, för att ge en heltäckande bild av processen, valt att undersöka och analysera båda dessa aspekter. LÄS MER

  2. 2. Internet och Fastighetsmäklare, en lyckad kombination?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Billy Amedro; Thérèse Bjerström; Andrea Borojevic; Mihai Manolescu; [2002]
    Nyckelord :Internet; fastighetsmäklare; resemäklare; relationsmarknadsföring; branschanalys; tjänsteanalys; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det vi har kommit fram till är att Internets inverkan på fastighetsmäklarbranschens struktur har varit mer begräsad än på resemäklarbranschen, då den förstnämnda branschen har högre inträdeshinder, främst i form av hårdare reglering. Fastighetsmäklarbranschens utbud är koncentrerat till två portaler. LÄS MER