Avancerad sökning
Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
16. Arbetsterapeuters erfarenheter och upplevelser av arbetsförmågebedömningar i sjukskrivningsprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : Bakgrund:Att mäta och bedöma en persons arbetsförmåga är centralt i sjukskrivningsprocessen. Arbetsförmågebedömningar uförs ofta av arbetsterapeuter. LÄS MER
17. Motivated to retain? A study of motivational factors among trainees in a FMCG company
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Talented employees are important for companies, and graduate programs are designed to internal educate talented students to make them a strong resource for the company. A problem is that trainees tend to leave the company after the program. LÄS MER
18. Vad hjälper hjälparen? : Vad upplever erfarna EMDR-terapeuter som riskfaktorer respektive skyddande faktorer vid traumabehandling?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Ersta Sköndal högskola/S:t Lukas utbildningsinstitutSammanfattning : Eye Movement, Desensitization and Reprocessing (EMDR) är en evidensbaserad behandling som framförallt erbjuds patienter med Post Traumatiskt Stressyndrom (PTSD) i Sverige. Psykoterapeuter som arbetar med dessa svårt traumatiserade patienter kan vara utsatta för allvarliga hälsorisker. LÄS MER
19. Odling av svampgurka (Luffa cylindrica) : en orienterande undersökning av tillväxt, utveckling och morfologi hos svampgurka (Luffa cylindrica)i kallväxthus med frostvakt
M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Detta examensarbete innehåller ett pilotförsök för odling av Luffa cylindrica, svampgurka i kallväxthus vid Alnarps Trädgårdslaboratorium från 1 maj till 30 oktober, 2009. Syftet var att undersöka möjligheten att odla fram säljbara frukter och frön från detta växtslag i Sverige. L. LÄS MER
20. En skola för alla, men hur? : En studie om hur olika yrkesgrupper inom skolan ser på samverkan kring inkludering ur ett specialpedagogiskt perspektiv.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : This study aims to develop knowledge of different professional groups and their views on inclusion and collaboration concerning "students in difficulty." Through qualitative interviews and a quantitative survey, the researcher sought answers to this and also how inclusion, through collaboration between different professional groups, can develop in school. LÄS MER