Sökning: "Attityder till varumärken och Klädbranschen"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Attityder till varumärken och Klädbranschen.

  1. 1. Varumärkesimage eller kommunikation via sociala medier – vad har störst inflytande på konsumenter? : En studie kring hur stort inflytande varumärkesimage, elektronisk word-of-mouth samt opinionsbildare på sociala medier har på konsumenters attityder till varumärken inom klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Matea Blazevic; Lina Petersson; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; Varumärkesimage; eWOM; Opinionsbildare på sociala medier; Attityder till varumärken och Klädbranschen;

    Sammanfattning : Problemformulering: I vilken grad har varumärkesimage, elektronisk word-of-mouth samt opinionsbildare på sociala medier för inflytande på konsumenters attityder till varumärken inom klädbranschen? Syfte: Studiens syfte är att påvisa om det föreligger skillnader i inflytandet på konsumenters attityder till varumärken inom klädbranschen mellan varumärkesimage, elektronisk word-of-mouth samt opinionsbildare på sociala medier. Metod: Uppsatsen är utformad efter en kvantitativ forskningsstudie och bygger på en deduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Kombination av egna och etablerade varumärken : Ett företags liv eller död?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Jennie Adolfsson; Jenny Söderberg; [2012]
    Nyckelord :beteenden; kommunikation; sortiment; mode; identitet; profil; image; attitudes; behaviors; communication; brand; fashion; identity; profile; image; attityder; målgrupp; varumärken;

    Sammanfattning : Konkurrensen i klädbranschen växer och blir allt intensivare. Det krävs idag mer från ett företag för att kunna skilja sig från mängden. LÄS MER