Sökning: "att mäta engagemang"
Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden att mäta engagemang.
1. Svensklärarens och skolbibliotekariens möjligheter till samverkan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att med hjälp av tidigare forskning synliggöra det samarbete som förekommit historiskt mellan svensklärare och skolbibliotekarie. I syftet ingick också att undersöka hur svenskläraren använder skolbibliotekarien som en pedagogisk resurs i områden som rör medie- och informationskunnighet, läsförståelse och vid läsfrämjande insatser. LÄS MER
2. Användning av prestationsmätning inom IT Service Management hos fem små och medelstora företag : En kvalitativ studie om upplevda fördelar, utmaningar och risker
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Att leverera IT-relaterade tjänster är utmanande för många företag och verksamheter. För att underlätta för leverantörer av IT-tjänster har processtöd tagits fram som går under namnet IT Service Management där det ledande ramverket ITIL tillhandahåller riktlinjer för bland annat processer i form av incident- och problemhantering. LÄS MER
3. Mediebilden av ukrainska flyktingar jämfört med syriska : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys av SVT Nyheter och Dagens Nyheters rapportering av flyktingar
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sedan ukrainakrigets utbrott har det blossat upp diskussion kring huruvida det görs skillnad på flyktingar och flyktingar. Medan många av de ukrainska flyktingarna välkomnades med öppna armar och empati bemöttes flyktingar under 2015 ofta med motstånd och resistens. LÄS MER
4. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER
5. Hållbarhetsredovisning utifrån ett internt företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Samhällets medvetenhet om klimathot har ökat det senaste decenniet, vilket medfört att fler företag både vill och måste redogöra för sitt ansvar, i och med nya lagkrav och direktiv om hållbarhetsrapporten. Hållbarhetsredovisningen kan ses som ett internt verktyg som hjälper företag att samla in, analysera och kommunicera hållbarhetsinformation. LÄS MER