Sökning: "Nassab Assal"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Nassab Assal.

  1. 1. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eliasson Gustav; Nassab Assal; [2023]
    Nyckelord :User generated content; UGC; Social media; Digital platforms; Engagement; Service-dominant logic; Value co-creation; COBRA; Functional value; Social value; Emotional value; User generated content; UGC; Sociala medier; Digitala plattformar; Engagemang; Tjänstedominant logik; Samskapande av värde; COBRA; Funktionellt värde; Socialt värde; Emotionellt värde;

    Sammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER

  2. 2. Nostalgia as a Tool to Revitalize brands: a case study of the Barbie and Super Mario Bros films

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Assal Ali-Babaeian-Nassab; Alexandra Adwani; Tilde Sinnerdal; Rosa Delgadillo Ryberg; [2023]
    Nyckelord :Nostalgia branding; Brand Revitalization; Brand Extension; Brand Perception; Brand Community; Barbie; Super Mario Bros; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to explore the relationship between nostalgia, brand perception and brand community, aiming to provide insight in effectively revitalizing through brand extension. Further, we aim to assess whether a shift in brand perception is a prerequisite for brand revitalization. LÄS MER