Sökning: "Emotionellt värde"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Emotionellt värde.

  1. 1. Valet av streamingtjänster : Vilka faktorer har störst påverkan på konsumenters intention att behålla en streamingtjänst?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Carlsson; Mahmoud Khwaiter; [2023]
    Nyckelord :Streamingtjänster; upplevt värde; emotionellt värde; socialt värde; funktionellt värde; monetärt värde; användarvänlighet;

    Sammanfattning : Då marknaden för streamingtjänster för film och serier växt markant de senaste åren har intresset ökat för att förstå vad som motiverar konsumenter att prenumerera på och behålla en streamingtjänst framför andra. Studien ämnar undersöka vilka faktorer som är av störst betydelse i konsumenters val av streamingtjänst, samt undersöka vilka dimensioner av upplevt värde som har en positiv påverkan på intentionen att behålla en tjänst. LÄS MER

  2. 2. Kvinnors upplevelser av att diagnostiseras och leva med bröstcancer i Skandinavien : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Fanny Fohlin; Hanna Weckman; [2023]
    Nyckelord :breast cancer; experience; scandinavia; suffering; woman; bröstcancer; kvinna; lidande; skandinavien; upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett stort antal kvinnor drabbas av bröstcancer varje år. Drabbade kvinnor upplever ofta att behandlingen gör dem sjuka och inte cancern i sig, med anledning av biverkningar som behandlingarna för med sig. Att drabbas av sjukdom innebär en förändring i många aspekter. LÄS MER

  3. 3. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eliasson Gustav; Nassab Assal; [2023]
    Nyckelord :User generated content; UGC; Social media; Digital platforms; Engagement; Service-dominant logic; Value co-creation; COBRA; Functional value; Social value; Emotional value; User generated content; UGC; Sociala medier; Digitala plattformar; Engagemang; Tjänstedominant logik; Samskapande av värde; COBRA; Funktionellt värde; Socialt värde; Emotionellt värde;

    Sammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER

  4. 4. Sociala faktorers påverkan på köpintention : En kvantitativ undersökning på hedoniskt värde inom spelet League of Legends

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Veronica Ortega Jönsson; Emil Tyssling Engström; [2023]
    Nyckelord :Virtual products; Hedonic value; Social ties; Social identity; PLS-SEM; buyer behaviour.; Virtuella produkter; Hedoniskt värde; Sociala band; Social identitet; PLS-SEM; Köpbeteende.;

    Sammanfattning : Flera olika typer av virtuella produkter växer i popularitet och värde i människors ögon. Inomden digitala spelvärlden spenderas en hög andel pengar på virtuella produkter som inte har ettfunktionellt syfte. LÄS MER

  5. 5. Att hantera det svåra i något som skulle sluta lyckligt : en litteraturöversikt om barnmorskors upplevelser av att bistå en stilla födsel

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Cecilia Ellström; Jennie Palm; [2022]
    Nyckelord :Midwife; Stillbirth; Intrauterine Fetal death; Grief; Experiences; Barnmorska; Dödfödsel; Intrauterin fosterdöd; Sorg; Upplevelser;

    Sammanfattning : Varje år sker 2,6 miljoner dödfödslar världen över. Av 1000 födda barn föds tre till fyra barn döda (en stilla födsel), i Sverige varje år. Att ett barn dör intrauterint eller under förlossningen kan ha många orsaker, ungefär 90 procent av alla dödfödda barn dör intrauterint i Sverige. LÄS MER