Sökning: "Avkastning CRM"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Avkastning CRM.

  1. 1. Vilka faktorer påverkar framgången i CRM-satsningar

    Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation

    Författare :Mattias Sandström; Ted Lundberg; [2015]
    Nyckelord :CRM; CRM Return on Investment; yield CRM; CRM success factors; CRM; CRM Return on Investment; Avkastning CRM; CRM faktorer;

    Sammanfattning : This study is intended to identify which factors that influence the success of initiatives in Customer Relationship Management, usually abbreviated as CRM. In the course of this study we have been in contact with forty-two companies operating in Sweden within eleven different sectors in order to find out how they operate regarding CRM initiatives, particularly initiatives within marketing and promotions. LÄS MER

  2. 2. Analysis and improvements of information management - A case study about information management at an SME

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Marcus Lindén; [2014]
    Nyckelord :Information System; ERP Enterprise Resource Planning ; CRM Customer Relationship Management ; WMS Warehouse Management System ; FMIS Financial Management Information System ; Return of Investment ROI ; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: OF Ekeri är ett nationellt företag med kontor i Markaryd. De levererar och hyr ut ett stort utbud av olika typer av lastbilssläp som till exempel släpvagnar, påhängsvagnar och reservdelar. Nästan alla företag i dag har någon form av informationssystem, men många av dem är ineffektiva. LÄS MER

  3. 3. ELEKTRONISKA KUNDRELATIONER : En teoristudie

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Gustav Medberg; Martin Thalström; [2009]
    Nyckelord :Customer relationships; Internet; Marketing; Kundrelationer; Internet; Informationsteknik; marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att kartlägga hur elektroniska kundrelationer skildras av marknadsföringslitteraturen inom klassisk-, direkt- och relationsmarknadsföring. Kartläggningen har även för avsikt att undersöka eventuella mönster i litteraturens skildring av den elektroniska kundrelationen. LÄS MER

  4. 4. Nyckeln till framgång med implementeringen av CRM

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Peter Larsson; [2003]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM; framgångsfaktorer; implementering;

    Sammanfattning : Allt fler företag har börjat inse att marknadsföringens viktigaste syfte inte enbart är att få igenom enskilda affärstransaktioner utan även att skapa en stark lojalitet hos sina kunder och därmed erhålla långsiktiga affärsrelationer. Det förhållningssätt som har till syfte att stärka ett företags kundrelationer med stöd av IT kallas idag vanligtvis för Customer Relationship Management (CRM). LÄS MER