Sökning: "Bonuspoäng"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Bonuspoäng.

  1. 1. A Comparative Analysis on Formative vs Summative Assessment in Remote Education Caused by the COVID-19 Pandemic

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vilma Jalava; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Due to the COVID-19 Pandemic, educational institutions around the globe had to switch to distance education. The purpose of this study was to investigate whether there were any notable differences in grades received by first-year computer science students at KTH who had online education vs those from previous years who did the same courses on campus. LÄS MER

  2. 2. Bonuspoäng - ett medel för klimatkompensation?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ottilia Svensson; Fanny Tjäder; [2013]
    Nyckelord :Carbon Management; Carbon offsets; Loyalty; Frequent Flyer Programs; Mobility; Climate change; Social Sciences;

    Sammanfattning : De senaste decennierna har människors mobilitetsmönster förändrats radikalt och numera reser människor mer frekvent än någonsin. Det delvis på grund av att flygbolags lojalitetsprogram uppmanar till en ökad rörlighet. LÄS MER

  3. 3. Försäljning av flygbiljetter över internet : En studie om hur Scandinavian Airlines skulle kunna öka försäljningen av flygbiljetter via internet

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :JAKOB CEDERCRANTZ; [2012]
    Nyckelord :E commerce; online travel agencies; OTA; SAS; market research; air travel; E commerce; internetresebyråer; OTA; SAS; marknadsundersökning; flyg;

    Sammanfattning : Under de senare åren har försäljningen av flygbiljetter och hotell på internet ökat. Det har tillkommit många nya företag som etablerats som internetresebyråer. Företagen har tagit marknadsandelar från flygbolagens egna försäljningskanaler vilket har gjort att flygbolagen tappat kontakten med kunderna. LÄS MER

  4. 4. Kundklubbar : ett förmånligare program

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :LOUISE LUNDIN; MALIN WIDLER; [2011]
    Nyckelord :consumer club; lojalitetsprogram; loyalty; lojalitet; loyalty; relationship marketing; benefits; kundklubb; relationsmarknadsföring; förmåner;

    Sammanfattning : Relationer finns runtomkring oss, såväl privata som offentliga. Även inom marknadsföringen utgörs grunden av relationer och under 90-talet spred sig relationsmarknadsföringen snabbt som begrepp. LÄS MER

  5. 5. Bonuspoängsystem i högre utbildning : En studie om undervisningsrelaterat bonuspoängsystem

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Peyman Amani; [2008]
    Nyckelord :Bonuspoäng; Bonuspoängsystem; Examinationsform; Kunskapskontroll; Motivering; Undervisningsmodell; Högre utbildning;

    Sammanfattning : I följande studie uppmärksammas arbetsformen och systemet bonuspoäng. Arbetsformen bygger på att elever tilldelas bonuspoäng vid korrekt utförande av vissa extra tilldelade arbetsuppgifter. Dessa extrapoäng tillgodoräknas till studentens förmån vid examination t.ex. LÄS MER