Sökning: "Brand name"

Visar resultat 21 - 25 av 172 uppsatser innehållade orden Brand name.

  1. 21. Investera i traditionell eller digital media? Typ av medias effekt på finansteknologiska företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Sellén Stackegård; Sandra Berglund; Olivia Boberg; [2020]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Investera i traditionell eller digital media? Typ av medias effekt på finansteknologiska företag Seminariedatum: 2020-01-16 Kursnamn: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng. Författare: Sandra Berglund, Olivia Boberg & Lina Stackegård Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Brand equity, brand personality, Svenska Dagbladet, Instagram, LinkedIn Syfte: Syftet med den vetenskapliga rapporten är att undersöka och beskriva i vilken utsträckning val av media, traditionell kontra digital, påverkar konsumenters uppfattning av ett företags brand equity. LÄS MER

  2. 22. Varufiering i hållbarhetens namn

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Henrik Mikael Waldin; [2020]
    Nyckelord :varufiering; hållbar utveckling; biosfärområden; social organisering;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur de värden vi tillskriver naturen paketeras och varufieras i samband med hållbar utveckling. UNESCOs biosfär-områden utgör en arena för genomförandet av FNs globala hållbarhets-mål och används därför som fallstudie i uppsatsen. LÄS MER

  3. 23. An Exploration of Satirical Internet Memes Effect on Brand Image

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Klara Gradin; Christopher Kontio; Melker Pripp; [2020]
    Nyckelord :Marketing; memes; brand image;

    Sammanfattning : The owner(s) of a brand decide the attributes of the brand, such as name, color, shape, logotype and values. They have the power and control on what they are communicating to the consumers.  However, consumers can freely interpret any information that is being communicated towards them and shape their own perception of the brand. LÄS MER

  4. 24. How Do Fintech Firms Establish Themselves on The Financial Market? : A Qualitative Study of Swedish Fintech Firms

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lovisa Eckman; Lundgren Philip; [2020]
    Nyckelord :Fintech firms; Incumbent banks; Cooperation; Competition; Trust; Private Equity;

    Sammanfattning : Over the last decade, the growth of new Fintech firms has increased significantly. However, when Fintech firms enter the financial market they are met by several obstacles, including the barriers erected by incumbent banks, difficulties obtaining financing and the challenge of gaining the trust of the market. LÄS MER

  5. 25. Eurokodens dimensioneringsmetoder för robusta bärverk under exceptionella förhållanden

    Master-uppsats, KTH/Betongbyggnad

    Författare :Gabriel Kridih; Rohullah Safi; [2020]
    Nyckelord :Accident load; unknown accident load; exceptional load; impact load; robustness; ductility; risk analysis; tension tie; key element; alternative load paths; progressive collapse; Olyckslast; okänd olyckslast; exceptionell last; påkörningslast; robusthet; duktilitet; riskanalys; förband; dragband; väsentliga bärverk; alternativa lastvägar; fortskridande ras;

    Sammanfattning : Denna rapport inleds med övergripande genomgång av dagens gällande regelverk, Eurokod, medförklaring av olika begrepp som är relaterade till ämnet robusthet. Det görs en genomgång av huren byggnadskonstruktör bör beakta robustheten med förslag vid olika dimensioneringssituationerenligt norm. LÄS MER