Sökning: "Brand name"
Visar resultat 21 - 25 av 172 uppsatser innehållade orden Brand name.
21. Investera i traditionell eller digital media? Typ av medias effekt på finansteknologiska företag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Investera i traditionell eller digital media? Typ av medias effekt på finansteknologiska företag Seminariedatum: 2020-01-16 Kursnamn: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng. Författare: Sandra Berglund, Olivia Boberg & Lina Stackegård Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Brand equity, brand personality, Svenska Dagbladet, Instagram, LinkedIn Syfte: Syftet med den vetenskapliga rapporten är att undersöka och beskriva i vilken utsträckning val av media, traditionell kontra digital, påverkar konsumenters uppfattning av ett företags brand equity. LÄS MER
22. Varufiering i hållbarhetens namn
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur de värden vi tillskriver naturen paketeras och varufieras i samband med hållbar utveckling. UNESCOs biosfär-områden utgör en arena för genomförandet av FNs globala hållbarhets-mål och används därför som fallstudie i uppsatsen. LÄS MER
23. An Exploration of Satirical Internet Memes Effect on Brand Image
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The owner(s) of a brand decide the attributes of the brand, such as name, color, shape, logotype and values. They have the power and control on what they are communicating to the consumers. However, consumers can freely interpret any information that is being communicated towards them and shape their own perception of the brand. LÄS MER
24. How Do Fintech Firms Establish Themselves on The Financial Market? : A Qualitative Study of Swedish Fintech Firms
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Over the last decade, the growth of new Fintech firms has increased significantly. However, when Fintech firms enter the financial market they are met by several obstacles, including the barriers erected by incumbent banks, difficulties obtaining financing and the challenge of gaining the trust of the market. LÄS MER
25. Eurokodens dimensioneringsmetoder för robusta bärverk under exceptionella förhållanden
Master-uppsats, KTH/BetongbyggnadSammanfattning : Denna rapport inleds med övergripande genomgång av dagens gällande regelverk, Eurokod, medförklaring av olika begrepp som är relaterade till ämnet robusthet. Det görs en genomgång av huren byggnadskonstruktör bör beakta robustheten med förslag vid olika dimensioneringssituationerenligt norm. LÄS MER