Sökning: "Business clusters"
Visar resultat 26 - 30 av 134 uppsatser innehållade orden Business clusters.
26. R&D Expenditure and Economic Performance: A German Panel Analysis
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : There has been a long line of studies concerning the nexus between R&D expenditure and Economic Performance. However, there has been little research on this nexus on a regional level in Germany. LÄS MER
27. Crafty Neighbours : A case study of microbreweries in Bengaluru, Karnataka, India
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : A phenomenon of microbreweries starting their business in clusters have been seen in several countries all around the world. This study investigates this phenomenon with a case study in Bengaluru, South India. The study focuses on examining how neighbouring microbreweries affect each other's businesses and if they can be seen as a cluster. LÄS MER
28. Efterlever skandinaviska företag upplysningskraven i IFRS 13? : En kvantitativ studie om regelefterlevnad och dess oberoende variabler
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Efterlever skandinaviska företag upplysningskraven i IFRS 13? – En kvantitativ studie om regelefterlevnad och dess oberoende variabler Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlsson och Sofie Andersson Handledare: Fredrik Hartwig Datum: 2020 - januari Syfte: Redovisningsreglering utvecklas för att skapa transparens i redovisningsrapporter för att information ska vara jämförbar, men trots detta följs inte regleringen till fullo. Detta tillsammans med implementeringen och avsaknaden av forskning kring redovisningsstandarden IFRS 13 leder fram till studiens syfte: att undersöka i vilken utsträckning börsnoterade företag i Skandinavien efterlever vissa upplysningskrav i IFRS 13, samt om bransch, företagsstorlek, kluster, lärande, revisionsbyrå, skuldsättningsgrad och ålder har någon inverkan på efterlevnaden. LÄS MER
29. The better the purpose, the stronger the business?
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The authors of this paper introduce four consumer value clusters (self-transcendence, self-enhancement, openness to change and conservation) as independent variables in a multiple linear regression analysis in order to investigate and clarify the process that leads customers to form their reactions after being exposed to a company purpose within the outdoor clothing category. The authors test a model that proves that consumers tend to have more positive reactions, in terms of (1) brand attitude, (2) purchase intention and (3) word-of-mouth intention, after being exposed to a company purpose, controlling for all other factors. LÄS MER
30. Tick data clustering analysis establishing support and resistance levels of the EUR-USD exchange market
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : Our aim is to use clustering algorithms in order to compute support and resistance levels within an intra-day trading setting. To achieve this we use a tick data set from the EUR-USD exchange market during 2019 as a measure of market activity. LÄS MER