Sökning: "Butiksmiljö"

Visar resultat 11 - 15 av 76 uppsatser innehållade ordet Butiksmiljö.

  1. 11. Att bemöta en digitaliserad konsument - Möjligheter och utmaningar i butikspersonalens servicearbete

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Friis; Line Börjesson; [2019]
    Nyckelord :servicearbete; digitalisering; butiksmiljö; General Works;

    Sammanfattning : Problemområde: Tidigare forskning har visat att digitaliseringens utveckling har en stor påverkan på detaljhandeln. Det står klart att konsumtionsmönster har ändrats och att kunden har allt mer information och produktkunskap. LÄS MER

  2. 12. Lyxexponeringars påverkan på konsumenters betalningsvilja samt varans exklusivitet : En kvantitativ studie om konsumenters betalningsvilja på en produkt i Åhléns varuhus i Mall of Scandinavia

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anton Hiort af Ornäs; Jonatan Rungegård; Martin Thiberg; [2019]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; visuell stimuli; färgen guld; butiksmiljö; exponering; multisensorisk upplevelse; varumärkeskännedom; lyx; exklusivitet; betalningsvilja; experiment;

    Sammanfattning : Authors: Anton Hiort af Ornäs, Jonatan Rungegård and Martin Thiberg Supervisor: Hans Allmér Examiner: Miralem Helmefalk Title: Luxury exposures´ impact on consumers' willingness to pay and on the exclusivity of the product Subject: Master Thesis in Detail and Service Management, School of Business and Economics, Linnaeus University, 2FE66E, 2019 Keywords: Sensory marketing, visual stimuli, gold colour, store environment, exposure, multisensory experience, brand-recognition, luxury, exclusivity, willingness to pay, experiment.   Context: The study, in collaboration with Åhléns, examined how a product's exclusivity and consumers´ willingness to pay are affected by exposures associated with luxury. LÄS MER

  3. 13. Att ha sinne för mikroföretag : En kvalitativ studie om användningen av sinnesmarknadsföring i mikroföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Sandström; Sandra Tagesson; [2018]
    Nyckelord :Sensory marketing; Store atmosphere; Sensory cues; Sensory experience; Multi-sensory brand-experience; Sinnesmarknadsföring; Butiksatmosfär; Sinnesstimuli; Sinnesupplevelse; Multisensorisk varumärkesupplevelse;

    Sammanfattning : Vetskapen om att människans fem sinnen, syn, ljud, känsel, lukt och smak, kan påverkas genom att stimuleras på olika sätt har tagits i beaktning vid utformningen av marknadsföringsverktyget kallat sinnesmarknadsföring. Sinnesmarknadsföring beskrivs som ett framväxande paradigm inom marknadsföringsområdet. LÄS MER

  4. 14. "Det är som om att min storlek aldrig tar slut" - En kvalitativ studie om hur och vad konsumenter upplever som värde i användandet av in-store kiosks och dess digitala funktioner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sabina Melander; Lisa Nelinder; [2018]
    Nyckelord :digitalisering; det upplevda kundvärdet; in-store kiosks; lagersaldo; order-in-store; Business and Economics;

    Sammanfattning : In-store kiosks och dess digitala funktioner har tagit en plats i utvecklandet av detalj-handelns butiker i syfte att bland annat skapa konkurrensfördelar. Vidare innebär det att digitala funktioner kan bidra till att skapa värde för konsumenter, däremot har tidigare studier studerat fenomenet ur ett företagsperspektiv. LÄS MER

  5. 15. Sällanköpshandeln i förändring - En fallstudie om fysiska och digitala kanalers funktioner och utmaningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimer Berg; Ellen Fries; Jacob Lilja; [2018]
    Nyckelord :Digitalisering; detaljhandel; digital kanal; fysisk kanal; omni-channel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Sällanköpshandeln i förändring - En fallstudie om fysiska och digitala kanalers funktioner och utmaningar. Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Mimer Berg, Ellen Fries, Jacob Lilja Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, digital kanal, fysisk kanal, omni-channel Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilka funktioner fysiska och digitala kanaler har för detaljhandelsföretag inom segmentet för sällanköpsvaror i dagens digitaliserade handelsklimat samt vilka utmaningar som föreligger. LÄS MER