Sökning: "det upplevda kundvärdet"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden det upplevda kundvärdet.
1. Processutveckling i praktiken : En fallstudie om processutvecklingsmetoders användbarhet
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Att arbeta processorienterat är viktigt för alla typer av företag för att kunna möta en högre ställd kravbild från kunder och omvärlden. En del av processorienteringen involverar att utveckla och effektivisera affärsprocesser. LÄS MER
2. "Det är som om att min storlek aldrig tar slut" - En kvalitativ studie om hur och vad konsumenter upplever som värde i användandet av in-store kiosks och dess digitala funktioner
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : In-store kiosks och dess digitala funktioner har tagit en plats i utvecklandet av detalj-handelns butiker i syfte att bland annat skapa konkurrensfördelar. Vidare innebär det att digitala funktioner kan bidra till att skapa värde för konsumenter, däremot har tidigare studier studerat fenomenet ur ett företagsperspektiv. LÄS MER
3. Digitaliseringens effekter : En fallstudie på LRF Konsult
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen är en enorm drivkraft som påverkar alla organisationer vilket leder till förändringar i hur värde skapas och upplevs samt hur verksamheter styrs. Digitaliseringen har lett till ökad konkurrens vilket sätter press på organisationer anpassnings och förändringsförmåga för att kunna bibehålla konkurrensfördelar genom att skapa mer kundvärde. LÄS MER
4. Customer-Perceived Value of Mobile Multi-Media Guides for Visitor-Centered Organizations
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The field of technological subscription-based services are growing, and more organizations are using this strategy to provide their customers with products and services. Even though the market is growing the theories concerning the perceived value of their customers are not. LÄS MER
5. Digitaliseringens påverkan på värdeerbjudandet inom skogsbranschen utifrån ett kundperspektiv
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : This study examines how digitalization changes the value proposition and the business model within the forest industry from the perspective of the forest owners and how this changes the experienced customer value. Previous studies have focused on how digitalization creates value for the company, and this study contributes to research by giving insights in how the customers perceive a digitalization and is useful in the design of the value proposition and the business model. LÄS MER