Sökning: "det upplevda kundvärdet"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden det upplevda kundvärdet.

  1. 1. Processutveckling i praktiken : En fallstudie om processutvecklingsmetoders användbarhet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Victor Johansson; Victor Rahm; [2022]
    Nyckelord :business process; business process development; business process improvement; business process development methods; methods for business process improvement; business process reengineering; BPR; methods in practice; interventionist research.; affärsprocess; processutveckling; förbättring av affärsprocess; metoder för processutveckling; business process reenginering; BPR; metoder i praktiken; interventionistisk forskning.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Att arbeta processorienterat är viktigt för alla typer av företag för att kunna möta en högre ställd kravbild från kunder och omvärlden. En del av processorienteringen involverar att utveckla och effektivisera affärsprocesser. LÄS MER

  2. 2. "Det är som om att min storlek aldrig tar slut" - En kvalitativ studie om hur och vad konsumenter upplever som värde i användandet av in-store kiosks och dess digitala funktioner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sabina Melander; Lisa Nelinder; [2018]
    Nyckelord :digitalisering; det upplevda kundvärdet; in-store kiosks; lagersaldo; order-in-store; Business and Economics;

    Sammanfattning : In-store kiosks och dess digitala funktioner har tagit en plats i utvecklandet av detalj-handelns butiker i syfte att bland annat skapa konkurrensfördelar. Vidare innebär det att digitala funktioner kan bidra till att skapa värde för konsumenter, däremot har tidigare studier studerat fenomenet ur ett företagsperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens effekter : En fallstudie på LRF Konsult

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ebba Pålsson; Amanda Ohlsson; [2018]
    Nyckelord :Digitalization; value creation processes; customer value; impact; effect; management control.; Digitaliseringen; värdeskapande processer; kundvärde; påverkan; effekt; verksamhetsstyrning.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen är en enorm drivkraft som påverkar alla organisationer vilket leder till förändringar i hur värde skapas och upplevs samt hur verksamheter styrs. Digitaliseringen har lett till ökad konkurrens vilket sätter press på organisationer anpassnings och förändringsförmåga för att kunna bibehålla konkurrensfördelar genom att skapa mer kundvärde. LÄS MER

  4. 4. Customer-Perceived Value of Mobile Multi-Media Guides for Visitor-Centered Organizations

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Frida Tellinger; [2018]
    Nyckelord :Customer-perceived value; mobile multi-media applications; visitor-centered organizations; technological subscription-based services; Upplevt kundvärde; mobila multi-mediaapplikationer; besöksorienterade organisationer; tekniska prenumerationsbaserade tjänster;

    Sammanfattning : The field of technological subscription-based services are growing, and more organizations are using this strategy to provide their customers with products and services. Even though the market is growing the theories concerning the perceived value of their customers are not. LÄS MER

  5. 5. Digitaliseringens påverkan på värdeerbjudandet inom skogsbranschen utifrån ett kundperspektiv

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Sanna Sörberg; Mathias Österlund; [2017]
    Nyckelord :business model; value proposition; digitalization; digitization; digital strategy; digital timber trading; forest industry; affärsmodell; värdeerbjudande; digitalisering; digital strategi; digital skogsaffär; skogsbranschen;

    Sammanfattning : This study examines how digitalization changes the value proposition and the business model within the forest industry from the perspective of the forest owners and how this changes the experienced customer value. Previous studies have focused on how digitalization creates value for the company, and this study contributes to research by giving insights in how the customers perceive a digitalization and is useful in the design of the value proposition and the business model. LÄS MER