Sökning: "C uppsats kvantitativ"
Visar resultat 6 - 10 av 181 uppsatser innehållade orden C uppsats kvantitativ.
6. Jakten på framgång : - Fastighetsmäklares definition av framgång i sitt yrke och vilka faktorer som motiverar dom att nå framgång.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Titel: Jakten på framgång - Fastighetsmäklares definition av framgång i sitt yrke och vilka faktorer som motiverar dem att nå framgång. Nivå: C-uppsats i ämnet fastighetsvetenskap Författare: William Dam, Varo Dalawy Handledare: Bengt Kjellgren Syfte: Syftet med denna studie är att kunna förklara definitionen av framgång inom fastighetsmäklarbranschen. LÄS MER
7. Vilka likheter och skillnader finns mellan svenska och internationella skogsbruksföretags hållbarhetsrapportering? : En kvantitativ innehållsanalys av 17 skogsbruksföretags hållbarhetsrapportering utifrån GRIs miljömässiga indikatorer.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Titel: Vilka likheter och skillnader finns mellan svenska och internationella skogsbruksföretags hållbarhetsrapportering? En kvantitativ innehållsanalys av 17 skogsbruksföretags hållbarhetsrapportering utifrån GRIs miljömässiga indikatorer. Nivå: C-uppsats 15hp inom Civilekonomprogrammet Författare: Enes Mamudi & Hannes König Handledare: Cristoffer Lokatt Examinator: Pia Nylinder Datum: 28/03-2022 - 05/06-2022 Syfte: Tidigare studier har visat att hur företag hållbarhetsrapporterar skiljer sig beroende på bransch och land (Holder-Webb, Cohen, Nath & Wood 2009; Tate, Ellram & Kirchoff 2010; Gamerschlag, Möller & Verbeeten 2010; Bouvain & Chen 2009). LÄS MER
8. Tvättid för dikaturer : En kvantitativ innehållsanalys av hur sportswashing gestaltas i svensk media
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Begreppet sportswashing har blivit mer och mer utbrett under senare år, oavsett om det har att göra med OS i Kina, fotbolls-VM i Qatar eller något helt annat. Syftet med denna C-uppsats är att undersöka hur sportswashing gestaltas i svenskmedia. LÄS MER
9. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
10. Undersökning av kognitiva effekter av flerspråkighet : Skillnader i minneskapaciteten mellan enspråkiga och flerspråkiga elever
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighetSammanfattning : Denna c-uppsats undersöker korttidsminnets kapacitet hos enspråkiga och flerspråkiga ungdomar. Studiens syfte är att undersöka om det finns en skillnad i korttidsminnet mellan enspråkiga och flerspråkiga. Denna c-uppsats är en kvantitativ studie som använder ett minnestest som datainsamlingsmetod vilket utgår från free recall metoden. LÄS MER