Sökning: "C- uppsats inköp"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden C- uppsats inköp.

  1. 1. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Amina Farah; Zahra Ghafoyryan; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi  Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan  Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung  Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari   Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Temperatursprickor i betong : Metodutveckling för sprickbegränsning och uppföljning av uppsprickning i en tunnelkonstruktion

    Master-uppsats, KTH/Byggvetenskap

    Författare :Vilmer Andersson-Vass; [2015]
    Nyckelord :Temperatursprickor; värmematta; Contest; sprickrisk; temperaturmätning; numeriska simuleringar;

    Sammanfattning : För att reducera risken för temperatursprickor vid motgjutningar kan motgjutna betongkonstruktioner värmas upp för att minska de temperaturdifferenser som orsakar temperatursprickorna. Inom anläggningsbyggandet är ingjutna värmekablar den vanliga metoden för att åstadkomma detta. LÄS MER

  3. 3. Apotekarprofessionen före och efter förstatligandet av de svenska apoteken 1971

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idé- och lärdomshistoria

    Författare :Nils-Otto Ahnfelt; [2013]
    Nyckelord :Aktör-nätverks-teori; apotekare; apotek; förstatligande; professionalisering; svenska;

    Sammanfattning : Abstract Nils-Otto Ahnfelt: Apotekarprofessionen före och efter förstatligandet av de svenska apoteken 1971. Uppsala universitet: Inst. f. idé- och lärdomshistoria, C-uppsats, Höstterminen 2013. LÄS MER

  4. 4. Samverkan mellan sociala företag

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Hammarberg; [2011]
    Nyckelord :Sociala företag; arbetskooperativ; samverkan; nätverk; Coopmanion;

    Sammanfattning : Abstract Title: Cooperation between social enterprises Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Anna Hammarberg Supervisor: Maria Fregidou-Malama Date: 2012 - January Aim: The aim of the study is to investigate social enterprises and the Glada Hudik-model to understand how social enterprises cooperate and how they can develop the cooperation through Social Enterprises in Co-operation (SAK).   Method: I have done a qualitative research study. LÄS MER

  5. 5. Krossade förhoppningar hos Lindex - Kan synergieffekter förutspås?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Fogelberg; Richard Treffner; [2007-03-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Oförmågan att överbrygga kulturella skillnader är en av de vanligaste anledningarna till att synergier sällan realiseras i samband med förvärv. Fallstudien i denna uppsats av Lindex förvärv av Twilfit förstärker denna åsikt. Efter förvärvet i januari 2002 skulle Twilfit integreras i Lindex. LÄS MER