Sökning: "CRM phases"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden CRM phases.

  1. 1. Customer Relationship Management : Vad är de bakomliggande faktorerna till att olika företag misslyckas med CRM-implementering?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Asia Serar; Loza Wanna; [2013]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM; CRM implementation; CRM process; implementation strategies; Customer Relationship Management; CRM; CRM implementering; CRM som process; implementeringsstrategier;

    Sammanfattning :  Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera hur företag implementerar CRM i avsikt att identifiera de bakomliggande faktorerna till att företag misslyckas med en CRM implementering. Teorier: CRM som process, Implementeringsstrategier, Implementeringsmodell Metod: Kvalitativ studie som består av fyra semi-strukturerade intervjuer med olika företag. LÄS MER

  2. 2. Förstudie för implementering av affärssystemet Oracles tidrapporteringsmodul OTL (Oracle Time and Labor) : Kravhantering och GAP analys för tidrapporteringsprocess i Oracle EBS R12

    M1-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Ida Johansson; Maria Örnjäger; [2012]
    Nyckelord :Time reporting; process modeling; requirements management; use case; Tidrapportering; processmodellering; kravhantering; användningsfall; GAP;

    Sammanfattning : This is a report for our thesis that was conducted as a conclusion of our bachelor degree in Business engineering at the Royal Institute of Technology (KTH). The work is done in cooperation with the firm Navigate Consulting Business Solutions AB. LÄS MER

  3. 3. CRM fördelar i olika faser - sett ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Alicia Nanda; [2009]
    Nyckelord :CRM; CRM philosophy; CRM implementation; CRM phases; CRM benefits; customer loyalty; customer relationships; CRM; CRM-filosofi; CRM-implementering; CRM-process; CRM-skeden; CRM-fördelar; kundlojalitet; kundrelationer;

    Sammanfattning : .... LÄS MER