Sökning: "Casino Gambling"

Visar resultat 6 - 10 av 36 uppsatser innehållade orden Casino Gambling.

  1. 6. Är Unga Vuxna Sveriges Framtida Nätcasinospelare? : En multimodal analys av budskapen i tre stycken spelreklamfilmer och hur unga vuxna uppfattar och resonerar kring filmerna.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :David Göthberg; vince Scheynius; [2021]
    Nyckelord :Encoding decoding; multimodal analysis; gambling commercials; young adults and gambling problems.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to find out how young adults perceive gambling companies' video commercials in Sweden. A fast rise of commercials from gambling companies have evolved in recent years. As of January 2021, 102 companies have been approved for a Swedish gambling license. LÄS MER

  2. 7. Den nya spellagens inverkan på spelbolag och dess konsumenter : En undersökning av hur spelbolag balanserar spelansvaroch vinstintresse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Mitch Jörgensen; Hannes Persson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In 2019 the Swedish government restructured the Swedish gambling market. The once closed gambling monopoly opened up and invited new actors to the market. In order to acquire rights to the Swedish gambling market, the betting-and casino companies need to apply for a gambling license. LÄS MER

  3. 8. Correlations and similarities between Loot Boxes and Gambling

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Alexander Sandqvist; [2021]
    Nyckelord :Loot boxes; Gambling; Addiction;

    Sammanfattning : Loot boxes are items in video games that contain a randomized reward. Some of them can be purchased with real-world money. In recent years loot boxes have become very common in almost all of the top games. Because of its similarities to gambling there have been thoughts on branding loot boxes as a form of gambling. LÄS MER

  4. 9. Gambling safety net : Predicting the risk of problem gambling using Bayesian networks

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Databas och informationsteknik

    Författare :Kristian Sikiric; [2020]
    Nyckelord :Machine learning; Bayesian networks; problem gambling;

    Sammanfattning : As online casino and betting increases in popularity across the globe, the importance of green gambling has become an important subject of discussion. The Swedish betting company, ATG, realises the benefits of this and would like to prevent their gamblers from falling into problem gambling. LÄS MER

  5. 10. Varningssignaler om spelmissbruk

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sivar Shwan Aziz; Taha Mustafa; [2020]
    Nyckelord :User experience; online casino; gambling addiction; Nielsens Heuristics;

    Sammanfattning : Online casino var tillgängligt för 10 år sedan men inte i samma utsträckning. Samtidigt harspelindustrin expanderat och onlinespel har blivit mer tillgängligt genom teknikutvecklingenför telefoner och surfplattor. Online casinos prioritet är att få nöjda kunder som tycker omspel och plattformen de använder. LÄS MER