Sökning: "Casino Gambling"

Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden Casino Gambling.

  1. 16. Surrounded by Online Casino Commercials : An exploratory study of consumers´perceptions, attitudes and emotions in relation to semiotic and rhetorical tools

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Louise Nygren; Josefine Albinsson; [2019]
    Nyckelord :Perceptions; attitudes; online casino gambling; TV-commercials; semiotics; rhetoric;

    Sammanfattning : The number of online casino companies in the Swedish gambling market, and especially the number of online casino commercials in Swedish television, has significantly increased during the last ten years. Previous studies show that Swedish consumers have negative attitudes toward gambling advertising. LÄS MER

  2. 17. Måttfull Marknadsföring : En studie om den nya spellagens inverkan på marknadsföring för svenska online casinon

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Agnes Wahlgren; David Lundgren; [2019]
    Nyckelord :Gambling commercials; multimodal discourse analysis; semiotics; representation; MCDA; CCT; Consumer Culture Theory;

    Sammanfattning : Along with an increased online presence, as well as expanded trade agreement between EU countries, the Swedish online gambling market has been facilitated and made more accessible than ever before. As a consequence, this growing gambling market has also correlated with increased gambling-related health- and economical issues amongst Swedish gamblers. LÄS MER

  3. 18. Marknadsföring med branschen som insats : En studie om svenska spelbolags marknadsföring - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Klas Helin; Helmer Hernegran; [2019]
    Nyckelord :marketing; betting; casino; gambling; differentiation; consumer perspective; marknadsföring; betting; casino; spelande; differentiering; konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : I följande uppsats undersöks den svenska spelbolagsmarknaden och dess marknadsföring. Tyngdpunkten ligger på att undersöka hur konsumenternas attityd till de svenska spelbolagens marknadsföring ser ut och vad som ligger till grund för denna attityd. I uppsatsen används tre olika metoder för att ge en så tydlig bild av ämnet som möjligt. LÄS MER

  4. 19. Välkommen till ett snabbare och enklare liv : - En kvalitativ studie om retoriken i casinoreklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Jenny Lund; Elvira Sandell; [2019]
    Nyckelord :Casinoreklam; spelreklam; visuell retorik; retorik; retorikanalys; kvalitativ innehållsanalys; kommunikation;

    Sammanfattning : In Sweden, there is currently a vast amount of commercials for online casinos. Online casino companies have been able to double their investments in advertisement during the past year. LÄS MER

  5. 20. Using Machine Learning to Identify Potential Problem Gamblers

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Jonas Gustafson; [2019]
    Nyckelord :Machine Learning; Gambling; Computer Science; Interaction Technology and Design; Problem Gambling;

    Sammanfattning : In modern casinos, personnel exist to advise, or in some cases, order individuals to stop gambling if they are found to be gambling in a destructive way, but what about online gamblers? This thesis evaluated the possibility of using machine learning as a supplement for personnel in real casinos when gambling online. This was done through supervised learning or more specifically, a decision tree algorithm called CART. LÄS MER