Sökning: "Casino Gambling"

Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden Casino Gambling.

  1. 21. Betydelsen av förtroende i en onlinekasino kontext : En kvalitativ studie kring vilka faktorer som är viktiga för förtroendeskapande, åtagande samt retention hos onlinekasinon

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Zoran Lukic; [2019]
    Nyckelord :Online casino; gambling; trust; commitment; retention; commitment-trust theory; Onlinekasino; hasardspel; förtroende; åtagande; retention; commitment-trust theory;

    Sammanfattning : ABSTRAKT Onlinekasino är ett snabbt växande område. Dock finns det generellt sett en negativ uppfattning bland allmänheten gentemot onlinekasino där det råder ett bristande förtroende. Det har i denna studie uppstått en önskan att förstå anledningen bakom detta. LÄS MER

  2. 22. Nätcasino: en kritisk diskursanalys av marknadsföring av nätcasinon

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionen

    Författare :Emma Göransson; [2019]
    Nyckelord :Discourse; marketing; online gambling; online casino; responsibility; Law and Political Science; Social Sciences;

    Sammanfattning : In Sweden marketing of tobacco and alcohol is regulated by law not for inviting, outreaching nor intrusive to the consumer. These types of products are addictive and so is gambling. LÄS MER

  3. 23. Kampen om de stora pengarna : En kvalitativ studie om de svenska spelbolagens konkurrenskraft på den föränderliga spelmarknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anders Larsson; Linus Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Marketing; marketing strategies; digital marketing; gambling-companies; gambling-company concerns; gaming market; betting; internet casino; brand; Marknadsföring; marknadsföringsstrategier; digital marknadsföring; spelbolag; spelbolagskoncerner; spelmarknaden; betting; internetcasino; varumärke;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to map how Swedish gaming companies and their gaming companies work to be competitive in a market characterized by high competition, and which are also facing a change in law. Method: This study has been based on a qualitative approach in the form of four interviews, two of which have been semi-structured personal interviews and two mail interviews. LÄS MER

  4. 24. Ett spel för galleriet : en studie om svensk spelreklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Filip Tagesson; Sebastian Ekström; [2018]
    Nyckelord :Gambling; Winning; Gambling culture; Consumer culture theory; Representations; Semiotics; Spel; Vinnande; Spelkultur; Consumer culture theory; Representationer; Semiotik;

    Sammanfattning : Studien har utgångspunkt i den föreslagna upplösningen av det svenska spelmonopolet. Lagregleringen föreslås träda i kraft i början av 2019 för att tillåta privata spelaktörer att både agera och marknadsföra sig på den svenska spelmarknaden på lika villkor som de statligt ägda spelbolagen idag har. LÄS MER

  5. 25. Hållbarhetsredovisning i börsnoterade casino- och nätspelföretag : en komparativ studie om företags ansvarsföretagande för att stävja spelberoende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johan Haager; Wan-Long Suen; [2018]
    Nyckelord :greenwashing; sustainability reporting; responsible gaming; guidelines; problem gaming; comparability; greenwashing; hållbarhetsredovisning; ansvarsfullt spelande; riktlinjer; spelproblem; jämförbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Den ökade tillgängligheten av casino- och sportspel på nätet står i en komplicerad relation till spelproblem eftersom det numera är tillgängligt på flera olika plattformar. Företag i EU-länder med över 500 medarbetare i genomsnitt måste från räkenskapsåret 2017 upprätta hållbarhetsredovisning, i dessa förväntas företag med casino- och nätspelsverksamhet redovisa hur de arbetar mot att stävja spelproblem. LÄS MER