Sökning: "Frida Tordsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Frida Tordsson.

  1. 1. Är detaljhandlarna fast i det förflutna? : En fallstudie av IKEAs köksavdelning

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Randau; Frida Tordsson; [2020]
    Nyckelord :Behaviour in store; Consumer behaviour; Information search; Complex purchase; Servicescape; Store layout; Store format; Multichannel; Webrooming; and Theory of planned behaviour; Behaviour in store; Konsumentbeteende; Informationssökning; Komplexa köp; Servicescape; Butikslayout; Butiksformat; Multichannel; Webrooming; and Theory of planned behaviour.;

    Sammanfattning : Konsumenters beteende har förändrats och i dag söker kunder inte efter produktrelaterad information enbart i den fysiska butiken inför att de ska genomföra ett komplext köp. Teknisk utveckling och butiker online har möjliggjort för konsumenten att söka information var och när de vill. LÄS MER

  2. 2. När livet inte tog slut : En litteraturöversikt över patientens upplevelse av att vårdas efter ett suicidförsök

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Frida Tordsson; Martina Elmqvist Leppänen; [2019]
    Nyckelord :suicidförsök; psykisk ohälsa; lidande; vårdande; skam; skuld; livsvärld; sammanhang;

    Sammanfattning : Suicid är en vanlig dödsorsak i Sverige idag. Förekommer tidigare försök till suicid ökar risken för ytterligare försök till att ta sitt liv. För att suicid ska kunna förebyggas krävs ingripande från samhället. LÄS MER

  3. 3. Factors influencing attitudes towards VR as an advertising media : This paper will undego a study of what is effecting customer attitudes towards Virtual Reality as an advertising media

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping

    Författare :Frida Tordsson; Matilda Tegebäck; Malin Varnvik; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Virtual Reality (VR) is gaining more recognition and is evoking a public interest. The virtual technology creates a virtual world controlled by body movements. The VR usage areas are still limited to entertaining, but is continuously applying more fields of usage. Advertising is one of them. LÄS MER