Sökning: "Catarina Gustafsson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Catarina Gustafsson.

  1. 1. Sub-Bas Sorunda musikhus och skyddsrum

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Ester Catarina Xiaofeng Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :skyddsrum; Sorunda; musikhus; underjordisk; hybrid;

    Sammanfattning : Syftet med kandidatprojektet 2023 var att rita en hybrid byggnad för folket. Vi studenter fick fritt välja en plats inom Nynäshamns kommun. Inför projektet studerade vi olika folkets hus, men uppgiften i sig uppmuntrade oss att tänka utanför det klassiska folkets hus-programmet. LÄS MER

  2. 2. Att subjektifieras i lärmiljön på fritidshemmet. Erbjuder fritidshemmet en lärmiljö som motverkar eller befäster tvåkönsnormen?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Catarina Janeriksdotter Pettersson; Joakim Gustafsson; [2022-03-16]
    Nyckelord :fritidshem; tvåkönsnorm; lärmiljö; performativitet; subjektifiering;

    Sammanfattning : Studien avser undersöka de normbärande saker som döljer sig i lärmiljön på fritidshem. Studien utgår från skrivningar i läroplanens värdegrund som bland annat menar att begränsande normer ska motverkas i fritidshemmet. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationsförmågan i matematikundervisning och bedömning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Catarina Gustafsson; Pimchanok Pundee; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Läroplanens stora tolkningsutrymme och den mångfacetterade betydelsen av kommunikationsförmågan kan antingen bidra till en variation i undervisningen eller en komplexitet om hur förmågan skall tolkas såväl i undervisningen som vid bedömning. Syftet med examensarbetet är att därför att undersöka hur matematiklärare arbetar med kommunikationsförmågan inom matematik så väl under lektionen som i bedömningssyfte och hur relationen mellan undervisning och bedömningen är, med målet att avgöra ifall eleverna får en rättssäker bedömning eller inte. LÄS MER

  4. 4. ATT GE OCH TA EMOT FEEDBACK : några lärares upplevelser av feedback i sin arbetssituation

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Malin Gustafsson; Catarina Isacson; [2012]
    Nyckelord :Communication; development; feedback; job satisfaction and social support; Arbetsglädje; feedback; kommunikation; socialt stöd och utveckling;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att få en större förståelse för hur några lärare upplevde feedback i sin arbetssituation. De frågeställningar som studien baserades på var: Vilken inverkan har feedback på arbetsglädjen på en arbetsplats, sett ur ett medarbetarperspektiv? På vilket sätt har denna feedback en relation till lärarnas utveckling av sin egen feedbackkompetens? Det metodologiska angreppssättet var en semistrukturerad intervjuguide. LÄS MER

  5. 5. Livsviktigt : -en undersökning om pedagogiskt drama

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Annika Gustafsson-Brown; Catarina Jonsson Lindahl; [2007]
    Nyckelord :Livsviktigt; Importance of life; creative drama; teachers.; Livsviktigt; pedagogiskt drama; pedagoger;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utvärdera och undersöka pedagogers inställningen till det pedagogiska dramat utifrån materialet Livsviktigt. Från syftet har vi formulerat följande frågeställningar:- I vilka situationer används pedagogiskt drama?- Hur anser pedagogerna att eleven utvecklas i samband med det pedagogiska dramat?- Vilken inställning har pedagogerna till pedagogiskt drama?För att besvara frågeställningarna har vi använt oss av en undersökande enkät med både öppna och fasta svarsalternativ. LÄS MER