Sökning: "Cause-related"
Visar resultat 6 - 10 av 53 uppsatser innehållade ordet Cause-related.
6. Kvinnors upplevelse av alopeci till följd av kemoterapi : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Bröstcancer är den vanligaste cancerformen bland kvinnor och den näst vanligaste orsaken till död av cancer hos alla kvinnor. Kemoterapi är den viktigaste behandlingen för många maligna tumörer, men förutom deras fördelaktiga resultat orsakar de också relaterad toxicitet och biverkningar. LÄS MER
7. Why Recommend Cashless - A Quant Study Exploring The Determinants of The Intention To Recommend Mobile Payment System
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to explore antecedents of recommendation intention for the mobile payment system. The research design was cross-sectional, thus allowing to make associations and patterns. Further, structural equation modeling is used to analyze the relationships between the antecedents and intention formation. LÄS MER
8. A study of cause related marketing : Key factors for an efficient cause related marketing strategy
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
9. Själviska millennials: klimathjältar? : Hur cause related marketing främjar hållbar konsumtion
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Ett hållbart agerande har gått från att vara en trend till att bli ett måste för välfärden av framtida generationer. EU har genom sina hållbarhetsmål försökt påverka länder att bli mer klimatsmarta, vilket både företag och konsumenter är eniga om är ett orosmoment som måste förbättras. LÄS MER
10. Cause-Related Marketing in the Face of Environmental CSI: Who Donates - Firm or Customer? A quantitative study of CRM-initiatives within the transportation sector.
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Cause-related marketing (CRM), where money is donated to a cause in connection with a purchase, has become a popular marketing strategy to increase funding for a good cause while improving customer relationships. As many firms act within corporate social irresponsible (CSI) industries, an ambiguity regarding how to engage in CRM is present. LÄS MER