Sökning: "Cause-related"

Visar resultat 6 - 10 av 53 uppsatser innehållade ordet Cause-related.

  1. 6. Kvinnors upplevelse av alopeci till följd av kemoterapi : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Jafari Fatema; Bayle Samira; [2021]
    Nyckelord :Alopecia; Breast cancer; Chemotherapy; Women’s experiences; Alopeci; Bröstcancer; Kemoterapi; Kvinnors upplevelse;

    Sammanfattning : Bröstcancer är den vanligaste cancerformen bland kvinnor och den näst vanligaste orsaken till död av cancer hos alla kvinnor. Kemoterapi är den viktigaste behandlingen för många maligna tumörer, men förutom deras fördelaktiga resultat orsakar de också relaterad toxicitet och biverkningar. LÄS MER

  2. 7. Why Recommend Cashless - A Quant Study Exploring The Determinants of The Intention To Recommend Mobile Payment System

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sana Rehman; Amna Asad; [2021]
    Nyckelord :Mobile payment system; word-of-mouth; recommendation intention; cashless payments; technology spread; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore antecedents of recommendation intention for the mobile payment system. The research design was cross-sectional, thus allowing to make associations and patterns. Further, structural equation modeling is used to analyze the relationships between the antecedents and intention formation. LÄS MER

  3. 8. A study of cause related marketing : Key factors for an efficient cause related marketing strategy

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Pia Pieper; [2020]
    Nyckelord :cause related marketing;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. Själviska millennials: klimathjältar? : Hur cause related marketing främjar hållbar konsumtion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Henriksson; My Persson; [2020]
    Nyckelord :CRM; cause related marketing; hållbar konsumtion; millennials;

    Sammanfattning : Ett hållbart agerande har gått från att vara en trend till att bli ett måste för välfärden av framtida generationer. EU har genom sina hållbarhetsmål försökt påverka länder att bli mer klimatsmarta, vilket både företag och konsumenter är eniga om är ett orosmoment som måste förbättras. LÄS MER

  5. 10. Cause-Related Marketing in the Face of Environmental CSI: Who Donates - Firm or Customer? A quantitative study of CRM-initiatives within the transportation sector.

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Fredrika Wiktorin; Philip Locklund; [2020]
    Nyckelord :Cause-Related Marketing; Corporate Social Irresponsibility; Carbon Offsetting; Hedonic Product Category; Utilitarian Product Category;

    Sammanfattning : Cause-related marketing (CRM), where money is donated to a cause in connection with a purchase, has become a popular marketing strategy to increase funding for a good cause while improving customer relationships. As many firms act within corporate social irresponsible (CSI) industries, an ambiguity regarding how to engage in CRM is present. LÄS MER