Sökning: "Cause-related"
Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade ordet Cause-related.
16. “För alla som ska ta över världen” : En multimodal kritisk diskursanalys av Länsförsäkringar Göteborg och Bohusläns CSR-kommunikation i CRM-kampanjen För alla.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Två växande koncept inom marknadskommunikation idag är corporate social responsibility (CSR) och cause-related marketing (CRM). Syftet med vår studie är att analysera Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän och hur de kommunicerar kring CSR i kampanjen “För alla” genom användningen av CRM. LÄS MER
17. När David förlorade mot Goliat : En studie om hur ett varumärke påverkas vid förlusten av en tvist
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I november 2015 avgjordes en tvist mellan havredrycksproducenten Oatly och branschorganisationen Svensk Mjölk i Marknadsdomstolen. Svensk Mjölk stämde Oatly eftersom de ansåg att deras marknadsföring var vilseledande. LÄS MER
18. Get consumers walk into the sustainability talk : an analysis of consumers' sustainability perception via business’s sustainable practice, focusing on a case study from IKEA
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : As more and more companies are realizing the importance to integrate sustainability with their economic prosperity development, Triple Bottom Line functions as companies' Polaris to guide them to incorporate "People, Planet" considerations into their "Profit" seeking goal. Corporate social responsibility initiatives are adopted by many companies. LÄS MER
19. Cause Related Marketing - The determining factors behind consumers’ intention to participate in different types of Cause Related Marketing campaigns
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose - To extend the understanding of the determining factors behind consumers’ intention to participate in Cause Related Marketing campaigns and how they differ depending on if the campaign is monetary or nonmonetary. Design/methodology/approach - Drawing on Cause Related Marketing literature, 10 hypotheses were tested through regression analysis and ANOVA. LÄS MER
20. Från sponsorskap till partnerskap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Uppsatsen, Från sponsorskap till Partnerskap, grundar sig i relationen mellan rättshavare och sponsor. Den berör de motiv och faktorer som kan göra ett sponsorskap mer attraktivt, både ur rättshavare och sponsors perspektiv, samt hur man kan öka effekten av relationen. LÄS MER