Sökning: "Cause-related"

Visar resultat 11 - 15 av 53 uppsatser innehållade ordet Cause-related.

  1. 11. How the most liked brands on Facebook interact with their customers

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Julia Barbosa Lucas; [2019-08-06]
    Nyckelord :Social media; SNS; Facebook; content; brands online; social presence theory; online marketing; social media engagement; a framework for categorizing social media posts;

    Sammanfattning : This paper investigates how the 15 most liked brands on Facebook communicate with customers on this social networking site (SNS). The content shared as well as the engagement received in different posts are analysed through the lenses of social presence theory and a framework for categorizing social media posts. LÄS MER

  2. 12. Att veta, eller inte veta - En kvantitativ studie om summan av donationens betydelse för konsumentattityder vid Cause Related Marketing kampanjer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Palmér; Malin Johansson; [2019-06-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. När idrottsorganisationer tar ansvar : kommunikation och aktiviteter som påverkar medlemmar och samhälle.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Johnsson; Celine Belvroy; Kajsa Ragnhage; [2019]
    Nyckelord :Sport Organisation; Corporate Social Responsibility; Sustainability; Social Sustainability; Social Responsibility; Communication; Idrottsorganisationer; Corporate Social Responsibility; Hållbarhet; Social Hållbarhet; Socialt Ansvar; Kommunikation;

    Sammanfattning : Den forskning som finns om hållbarhet är utförlig och det finns skillnader mellan perspektiven och betydelserna. Människor är nuförtiden mycket medvetna om hållbarhet och det ger organisationer en möjlighet att inkludera det i sitt arbete. LÄS MER

  4. 14. Cause-related Marketing - The Best A Company Can Get? : Hur Gillettes varumärkesbild påverkas av kampanjen "The Best Men Can Be"

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Ericsson; Sofia Söderberg; [2019]
    Nyckelord :Cause-related Marketing; CRM; Varumärkesbild; Identitetsprismat; unga vuxna konsumenter;

    Sammanfattning : Cause-related Marketing är en marknadsföringsmetod vilken har använts flitigt av företag inom olika branscher, en metod som både bemötts av hyllningar och kritik. Studier har gjorts i hur metoden påverkar ett företags varumärkesbild, men då CRM har fått en nyare skepnad fanns det en relevans i att undersöka huruvida den nyare formen av CRM påverkar varumärkesbilden. LÄS MER

  5. 15. Generation Ys attityder till Cause-related marketing : Hur påverkar välgörande ändamål företagens varumärkesbild?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Blomstedt; Sisela Rosman; [2018]
    Nyckelord :Cause-related marketing CRM ; välgörande ändamål; varumärkesbild; attityder; generation Y.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER