Sökning: "Champions League"
Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden Champions League.
21. Stock Returns on Football Clubs: The Effect of Surprises on the Pitch
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : This paper analyzes the impact of match results on stock returns of listed football clubs in England between the season 2000/2001 and March 2009. Based on the efficient market hypothesis and a paper published by Bernanke & Kuttner, the hypothesis is that unanticipated match results should to a larger extent affect abnormal returns than anticipated ones. LÄS MER
22. Men gör mål då! : En studie av aktieprisets reaktion vid fotbollsmatcher
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I takt med att fotbollsklubbarna i Europa utvecklats och fått allt större ekonomier ökar även deras behov av kapital. Under den senaste femtonårsperioden har allt fler klubbar sökt sig till den publika aktiemarknaden för att skaffa kapital. Eftersom detta är en relativt ny företeelse finns det många outforskade delar att studera. LÄS MER
23. Hur reagerar fotbollsklubbars aktiekurser på spelartransaktioner och kvalifikationsmomentet till Champions League?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att studera hur börsnoterade fotbollsklubbars aktier reagerar vid spelartransaktioner och vid kvalifikationsmomentet till Champions League. För att genomföra denna undersökning använde vi oss av en kvantitaitv metod, där vi studerade spelartransaktioner och kvalifikationsmomentet till Champions League enligt Event study teknik. LÄS MER
24. The new football business: a challenge for elite followers. -A case study for IFK Göteborg-
D-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate Business SchoolSammanfattning : A decade ago, as the 1990's opened, many small tentative steps were ventured into the new (at that time) business age. Which of football's leaders could then have foreseen the sheer scale and speed of football's economic revolution? Associated industries such as media, sportswear, advertising, and so forth have seen football as an attractive business and thus many off-the-field developments have speeded up its expansion. LÄS MER