Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Svensklärares uppfattningar om chattbottars plats i skrivundervisningen på gymnasiet : En fenomenografisk intervjustudie

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Kaj Nygrén; Martin Sahlin; [2024]
    Nyckelord :Chattbottar; uppfattningar; fenomenografi; skrivundervisning; gymnasiet; svensklärare;

    Sammanfattning : Generativ AI har funnits i skolmiljö sedan 1960-talet, men det är först under de senaste två åren som chattbottar, främst genom chattbotten GPT, har fått stor spridning i svenska skolor. Fenomenet har lett till livlig diskussion i både branschpress och fikarum på landets skolor. LÄS MER

  2. 2. Java Unit Testing with AI: An AI-Driven Prototype for Unit Test Generation

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Katrin Kahur; Jennifer Su; [2023]
    Nyckelord :Unit testing; Artificial intelligence; Large language model; GPT-3.5; Java; Quantitative method; Software development; Enhetstestning; Artificiell intelligens; Stor språkmodell; GPT-3.5; Java; Kvantitativ metod; Mjukvaruutveckling;

    Sammanfattning : In recent years, artificial intelligence (AI) has become increasingly popular. An area where AI technology is used and has received much attention during the past year is chatbots. They can simulate an understanding of human language and form text responses to questions asked. LÄS MER

  3. 3. Återkoppling i ett förändrat skrivklimat : En systematisk svenskämnesdidaktisk litteraturstudie med fokus på chattbottars förtjänster och utmaningar i gymnasiets skrivundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Kaj Nygren; Martin Sahlin; [2023]
    Nyckelord :Skrivdidaktik; digital didaktik; formativ bedömning; återkoppling; dialog; chattbot;

    Sammanfattning : Sedan Chat GPT lanserades och tog fäste i skolan har stora förändringar skett. Lärare vittnar om ökat fusk men röster hörs också om förtjänster med artificiell intelligens i undervisningen. Förtjänster som språkstöd och skrivverktyg lyfts fram som två exempel. LÄS MER

  4. 4. Betydelsen av Feedbackens Tidpunkt i Intelligenta Datorstödda Språkinlärningssystem : En Analys av Andraspråksinlärning och Arbetsmarknad

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Antonia Drevenlid; Erik Lekman; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis investigates the use of chatbots as computer-assisted language learning tools to enhance language proficiency, particularly for immigrants learning Swedish in Sweden. While traditional language courses like ”Swedish for Immigrants” are available, additional resources are needed to complement and optimize language learning experiences. LÄS MER

  5. 5. Chattbottar inom kundtjänst : Ålders påverkan på användares acceptans kring chattbottar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Oskar Danielsson; Daniel Smidvik; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER