Sökning: "Christian Spangsberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Christian Spangsberg.

  1. 1. "Syns man inte finns man inte" - en studie om underdogs konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niclas Holmström; Jonas Kjellsson; Christian Spangsberg; [2010]
    Nyckelord :underdog; marknadsplats; snusbranschen; konkurrenskraft; strategi; positionering och kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: ”Syns man inte finns man inte” – en studie om underdogs konkurrenskraft Författare: Christian Spangsberg, Jonas Kjellsson och Niclas Holmström Nyckelord: Underdog, marknadsplats, snusbranschen, konkurrenskraft, strategi, positionering och kommunikation Syfte: Syftet är att skapa förståelse för mindre företags strategier och konkurrenssituation, med fokus på hur de mindre företagen arbetar för att synliggöra och stärka sitt varumärke på marknadsplatsen i butik. Undersökningen har inte som syfte att ge en generell bild av företags branschagerande, utan att skapa en förståelse för underdogs agerande och möjligheter i en begränsad och svårarbetad bransch och dess marknadsplatser. LÄS MER

  2. 2. Att marknadsföra för planeten - En studie om bilbranschen och den gröna marknadskommunikationens effekt på konsumenterna

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niclas Holmström; Christian Spangsberg; Joakim Bengtsson; [2008]
    Nyckelord :grön marknadskommunikation; marknadsföring; miljömedvetenhet; mottagande; förväntningar; uppfattningar gemensamt värdeskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att visa på hur företag kommunicerar för att möta den ökade miljömedvetenheten och därigenom åskådliggöra hur dagens miljöinriktade marknadsföring förmedlas av bilföretagen och uppfattas av konsumenterna. Uppsatsen utgår från kvalitativ metod i form av intervjuer genomförda med Volvo Personvagnar, Lexus Sverige och Audi Sverige samt fokusgrupper i Helsingborg, Halmstad och Lund. LÄS MER