Sökning: "snusbranschen"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet snusbranschen.

  1. 1. Upplagt för konflikt : Hur snusbranschen marknadskommunicerar på en hårt reglerad marknad

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Melika Svedjedal; David Peiris; [2015]
    Nyckelord :marknadskommunikation; intressentförvaltning; snus; tobak; regalerad marknad; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats har varit att ta reda på hur företag inom snusbranschen planerar sin kommunikation och lyckas nå ut till sina konsumenter trots de hårda marknadsföringsregleringarna som finns. Även vilka andra intressenter snusföretagen kommunicerar med och vad syftet med den kommunikationen är av intresse. LÄS MER

  2. 2. "Syns man inte finns man inte" - en studie om underdogs konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niclas Holmström; Jonas Kjellsson; Christian Spangsberg; [2010]
    Nyckelord :underdog; marknadsplats; snusbranschen; konkurrenskraft; strategi; positionering och kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: ”Syns man inte finns man inte” – en studie om underdogs konkurrenskraft Författare: Christian Spangsberg, Jonas Kjellsson och Niclas Holmström Nyckelord: Underdog, marknadsplats, snusbranschen, konkurrenskraft, strategi, positionering och kommunikation Syfte: Syftet är att skapa förståelse för mindre företags strategier och konkurrenssituation, med fokus på hur de mindre företagen arbetar för att synliggöra och stärka sitt varumärke på marknadsplatsen i butik. Undersökningen har inte som syfte att ge en generell bild av företags branschagerande, utan att skapa en förståelse för underdogs agerande och möjligheter i en begränsad och svårarbetad bransch och dess marknadsplatser. LÄS MER