Sökning: "Convince"

Visar resultat 11 - 15 av 269 uppsatser innehållade ordet Convince.

  1. 11. TikToks kraft att påverka : En analys av företags övertalningsstrategier på TikTok

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Moa Jonsson; Lina Lindberg; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; marknadskommunikation; övertalningsstrategier; TikTok; virtuella gemenskaper; multimodal kritisk diskursanalys; retorisk analys.;

    Sammanfattning : The study aims to reveal companies' persuasion strategies on TikTok. TikTok has shown to be an effective marketing tool and today consumers feel like they often overspend their money on stuff they can't afford. This context birthed the idea to our study. LÄS MER

  2. 12. Framtagande av en prototyp som stöder ett mer hållbart konsumtionsbeteende gällande e-returer

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lara Johannesdottir; Tilde Berg; [2023]
    Nyckelord :E-returns; persuasive design; e-commerce; grounded theory; Sustainable Interaction Design; E-returer; persuasive design; e-handel; grundad teori; Sustainable Interaction Design;

    Sammanfattning : På grund av den ökade klädkonsumtionen inom e-handeln har antalet digitala returer ökat markant, vilket har bidragit till ohanterbara mängder returer för återförsäljare inom e-handeln. En stor mängd av dessa returer slängs eller bränns upp och orsakar på så sätt negativ påverkan på miljön. LÄS MER

  3. 13. CYBERSECURITY LEADERSHIP COMPETENCIES IN RESPONSE MODE

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Michael Zaniewski; [2023]
    Nyckelord :Cybersecurity Leadership; Competencies; Response Mode; Cybersecurity;

    Sammanfattning : Due to the sophistication of cyber threats, organizations need to be defended on a strategic level, leading to the emergence of the cybersecurity leader role. However, the necessary competencies required for successful response are not fully understood due to the unique demands of the role. LÄS MER

  4. 14. Greenwashing in the fast fashion industry : Greenwashing in the fast fashion industry: The role of consumer education

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Mar Bosch; Elisa Obeso; Alba Palao; [2023]
    Nyckelord :Greenwashing; Fast fashion; Consumer behaviour; Purchase intention; Consumer awarness;

    Sammanfattning : Background: Every time sustainability has a more important role in the fashion industry and more consumers have higher environmental consciousness and look out for sustainable products in that area and companies that are genuinely sustainable. But the main problem is that lots of companies claim to be sustainable, but they are not and use the tactic of greenwashing, to attract consumers and trick them to purchase their products. LÄS MER

  5. 15. "Help your parents see that you're right and they're wrong" : En kritisk diskursanalys av Oatlys reklamkampanj Help Dad

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Hanna von Ahn; [2023]
    Nyckelord :Critical discourse analysis; discourse; interdiscursivity; Oatly; advertising campaign; woke marketing; woke-washing;

    Sammanfattning : The aim for this study is to research Oatlys advertising campaign Help Dad from the perspective of how their values concerning sustainability are shown through the campaign. Based on the findings and result of the analysis, a discussion is held on if and how Oatly create discussions within society. LÄS MER