Sökning: "Cornelia Björk"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Cornelia Björk.

  1. 1. Size Matters A Cross-sectional Study of CSR Practices in 10 Swedish SMEs

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cornelia Bergquist; Anna Björk; Nathalie Chapman; [2022-07-01]
    Nyckelord :corporate social responsibility; CSR; SMEs; Sweden; triple bottom line; obstacles;

    Sammanfattning : Traditionally, small and medium sized companies (SMEs) have not been as closely identified with corporate social responsibility (CSR) as large corporations (LEs) have. LEs and their CSR activities have received a lot of attention, but less emphasis has been paid to the potential barriers to CSR adoption in SMEs. 99. LÄS MER

  2. 2. Andraspråkselever och resonemangsförmåga : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar om utmaningar och anpassningar i matematikundervisningen för elever i årskurs 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Cornelia Ahlström; Moa-Hanna Andersson Björk; [2020]
    Nyckelord :Matematikundervisning; resonemangsförmåga; svenska som andraspråk; utmaningar; anpassningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva de utmaningar som lärare upplever och anpassningar de beskriver i matematikundervisningen med fokus på resonemangs-förmåga i arbetet med elever som har svenska som andraspråk. För att få fram lärares beskrivningar av utmaningar och anpassningar i undervisningen samlades data in genom semistrukturerade intervjuer med fem lärare. LÄS MER

  3. 3. Lärares argument för användande av olika läromedel i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Cornelia Ahlström; Moa-Hanna Andersson Björk; [2019]
    Nyckelord :läromedel; matematik; lärares argument;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka argument lärare anger för att använda olika läromedel i matematikundervisningen i årskurs 1-3. För att få fram lärares tankar, argument och syften med användningen av olika läromedel skedde datainsamlingen genom intervjuer med fyra verksamma lärare. LÄS MER