Sökning: "Customer journey maps"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden Customer journey maps.

  1. 6. Exploring Needs and Designing an Interactive Service to Empower Home Dialysis Patients in their Everyday Life

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Ebba Ahlberg; Paula Carlsson; [2019]
    Nyckelord :dialysis; empowerment; interaction design; user experience; thematic analysis; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The average life expectancy for people around the world is higher than ever before. Older people are at higher risk of suffering from chronic diseases, including chronic kidney disease. Patients with dysfunctional kidneys need dialysis. The main function of the kidneys is to clean the blood from waste products and excess water. LÄS MER

  2. 7. Tjänstedesign för att minimera hushållsavfall : Att utveckla en tjänst för en svensk dagligvaruhandlare

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ADINA BRUCHFELD; VICTORIA LIND; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The clients of this project are Louise Nilsson and Hans von Heijne from the Product Development Innovation & Concept department at ICA. The purpose of the project was to create a service concept that would help ICA customers reduce their household waste by encouraging reuse of packages or by reducing food waste. LÄS MER

  3. 8. User Research and Development on Optical Fiber Network Installations

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Beylem Cindoğlu; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är ett projekt som genomförs på Infinera i Stockholm, Sverige. Projektet använder tjänsten designmetodik tillsammans med användarcentrerad design. Syftet med projektet är att undersöka och förbättra det dagliga arbetslivet för installatörer av fiberoptiska nät. LÄS MER

  4. 9. Service design för ömsesidigt värdeskapande i kravfångst

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alexander Metz; [2016]
    Nyckelord :Service Design; requirements elicitation; user participation; co-value; Service Design; kravinsamling; användarmedverkan; ömsesidigt värde;

    Sammanfattning : Trots att användarmedverkan borde vara ”best practice” för att skapa ömsesidigt värde för både beställare och användare inom kravfångst är detta inte fallet. Eftersom Service Design betraktas vara bra för ömsesidigt värdeskapande undersöker rapporten vilka tre Service Designverktyg som kan vara ett alternativ för att fånga krav som speglar ömsesidigt värde. LÄS MER

  5. 10. Kommunikativt Designarbete : Kommunikation och Kunskapsöverföring vid Visualiseringsskapande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Joacim Wirebrand; [2015]
    Nyckelord :Tjänstedesign; Visualiseringar; Kommunikation; Design; Interaktion; Interaktionsanalys; Externa representationer; Arbetsminne; Customer journey maps;

    Sammanfattning : Det finns ett flertal studier som på påvisar hur kommunicerande mellan designers, både experter och noviser, och hur de förhåller sig till visualiseringar Arvola & Artman, 2006; Segelström., 2009 & Tholander, Karlgen, Ramberg, & Sökjer, 2008). LÄS MER