Sökning: "Dagligvarubranschen"
Visar resultat 16 - 20 av 51 uppsatser innehållade ordet Dagligvarubranschen.
16. Intressenterna i centrum vid implementering av Corporate Social Responsibility
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Abstract The development of Corporate Social Responsibility has been increasing for the last decade. Not only is Corporate Social Responsibility an important thing for big rich companies, today it includes all different kinds of companies’ regardless size, profit or industry. LÄS MER
17. Lojalitetsprogram i dagligvarubranschen -Mål, utformning och utvärdering
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund/Problem: Som en följd av den allt mer kundorienterade marknadssituationen har det blivit mer centralt att vårda sina kundrelationer. Kundernas lojalitet är idag av stor betydelse för det strategiska arbetet (Reinartz & Kumar 2002) och en viktig komponent i det arbetet är lojalitetsprogrammen (Liu & Yang 2009). LÄS MER
18. Modernisering av GCM : Ett webbgränssnitt för hantering av artikelinformation
Kandidat-uppsats, Institutionen för matematik och datavetenskapSammanfattning : GCM is a product information management system which handles data for consumer packaged goods. GCM was developed during the middle of the nineties and was acquired by Prevas AB in 2004. LÄS MER
19. EMV-utvecklingens effekter på mjölkproducenterna : förklaringar utifrån nyinstitutionalistisk teori
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Utvecklingen av egna märkesvaror (EMV) är i framfart i dagligvarubranschen och trenden ser ut att hålla i sig. Denna utveckling har hittills inte varit så framträdande inom just mejeribranschen. Sedan början av 2000-talet har EMV-mejeriprodukterna ökat, då mejerier har gått med på att tillverka EMV-mejeriprodukter åt dagligvaruhandeln. LÄS MER
20. Mid-market eller stuck in the middle
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Mid-market eller Stuck in the middle - Hur viktigt är det att välja mellan kostnadsledarskap och differentiering? Seminariedatum: 2012-06-01 Ämne/Kurs: FEKH95, Företagsekonomi, Kandidatuppsats, Strategic Management Författare: Anders Rüdow Fors, David Elvin, Pelle Högnelid Handledare: Niklas Hallberg Nyckelord: Generiska strategier, Stuck in the middle, Mellanmarknadsposition, dagligvarubranschen, stormarknader Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur företagets lönsamhet påverkas av företagets grad av generisk strategi Metod: En kvantitativ fallstudie baserad på mönstermatchning. Insamling av primärdata genom strukturerade observationer och strukturerade intervjuer. LÄS MER