Sökning: "Data-driven culture"

Visar resultat 6 - 10 av 43 uppsatser innehållade orden Data-driven culture.

  1. 6. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER

  2. 7. Towards data-driven decision making: A Small Enterprise study

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Oliver Söderlund; [2022]
    Nyckelord :Data-driven decision-making; Technological Challenges; Organisational challenges; Maturity evaluation;

    Sammanfattning : In general, at smaller companies, decisions are based on the intuition of their experts within their respective areas. The decision processes are dependent on several aspects, such as assumptions and context, and some on data. LÄS MER

  3. 8. Towards a Data Analytics Culture : An Exploratory Study on the Role of Organizational Culture for Data Analytics Practices

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Elisabeth Roschlau; Lisa Märkle; [2022]
    Nyckelord :Organizational Culture; Cultural Factors; Cultural Values; Data Analytics; Big Data; Data-Driven;

    Sammanfattning : Background: Over the years, Data Analytics (DA) has gained much attention enabling the extraction of valuable insights from the massive amount of data that is being produced every day. To exploit DA practices, various requirements for its successful usage are needed. LÄS MER

  4. 9. Datacentrerat Värdeskapande : En kvalitativ studie om utmaningar vid tillämpning av nya arbetsmetoder

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Josef Al-Mansour; Emil K.K. Häggbom; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; datacentrerat värdeskapande; Dataanalys; förändringsprocess;

    Sammanfattning : The use of data analysis and Big Data has become increasingly important and is even a necessity for the competitiveness of modern organizations. The explanation for this trend is that the digitalization of society puts an enormous pressure on organizations to also evolve digitally. LÄS MER

  5. 10. Unpacking the "O" in VRIO: Organizational Deployment of Data Analytics and its Effect on Firm Performance

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Maria Tolkacheva; Beverly Law; [2022]
    Nyckelord :Data analytics; Firm performance; Resource-based view; Organizational deployment;

    Sammanfattning : Drawing on the resource-based view (RBV) and the literature on data analytics (DA), this study provides a twofold contribution by studying the intersection between the RBV theory and DA. A review of past research unveils an under-researched and -theorized factor in the RBV's VRIO acronym, the "O" - organizational deployment. LÄS MER