Sökning: "De fyra stora byråerna"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden De fyra stora byråerna.
1. De fyra stora byråernas granskning i samband med nedskrivningsprövning av goodwill : Skillnader och likheter mellan byråerna och de institutionella faktorernas betydelse för byråmetodiken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Revisionsbranschen domineras av de fyra stora byråerna vilka tillsammans står för en majoritet av de utförda revisionstjänsterna. Då byråerna verkar under samma förutsättningar blir det relevant att undersöka om de svarar på omgivningen på ett likvärdigt sätt. LÄS MER
2. Hur resonerar auktoriserade revisorer kring incitament?
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Incitament är ett verktyg för att motivera anställda till att prestera. Revisionsbyråer lägger upp incitament för att motivera revisorerna till att öka revisionsprestationen för att uppnå organisationens mål och bidra till byråns framgång. Det finns två typer av incitament, monetära och icke-monetära. LÄS MER
3. Reagera då för fan! : En kvalitativ studie om provokation som marknadskommunikationsstrategi
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Reagera då för fan! – En kvalitativ studie om provokation som marknadskommunikationsstrategi Författare: Maria Norlin och Steven Persson Kurs, termin och år: Kandidatuppsats, HT 2013 Antal ord i uppsatsen: 21 879 Problemformulering och syfte: Det blir svårare och svårare att fånga människors uppmärksamhet på grund av den stora mängden medialt brus i samhället. Provokation används som ett angreppssätt för att försöka nå igenom. LÄS MER
4. Revisionsbyråers kvalité: en studie om Going Concern-varningar och anmärkningar på finansiell stress
Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Träffsäkerheten på Going Concern-varningar (GC-varningar) internationellt sett är låg, 40 procent, men enligt tidigare studier är den lägre i Sverige, under 20 procent. De fyra största revisionsbyråerna i världen, Big four, marknadsför sig med sin branschkännedom och flera studier pekar på att de har högre revisionskvalité än mindre byråer. LÄS MER
5. Kvalitet i revisionen : Hur definieras kvalitet och hur den uppnås
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : På revisionsmarknaden finns det många små och stora företag som utför samma kärntjänst revision. Konkurrensen är stor och därför är frågan om kvalitet är mycket viktig för revisionsbyråerna. Forskare tar upp frågan då och då under de senaste decennierna men det råder dock oenighet i frågan vad revisionskvalitet är. LÄS MER