Sökning: "Den digitala köpprocessen"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden Den digitala köpprocessen.

  1. 16. Den digitala utvärderingen - En studie om påverkande faktorer i köpprocessen applicerad på e-handel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marie Bergkvist; Malin Brandt; [2017]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning: Syftet med studien är undersöka hur konsumentbeteende ter sig vid e-handel och vilka faktorer unga konsumenter påverkas av när de handlar kläder på internet. De olika faktorerna som kommer att diskuteras sätts i relation till köpprocessens tredje steg, utvärdering av alternativ. LÄS MER

  2. 17. Den fysiska butikens värde i en förändrad detaljhandel : En kvalitativ studie av den svenska möbel- och heminredningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Terese Nilsson; Michaela Nizic; Mathilda Wikingsson; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; retail; physical channel; digital channel; phygital; value creation process; holistic experience; Digitalisering; detaljhandel; fysisk handel; digital handel; fygital; värdeskapande process; holistisk upplevelse;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart har skapat en förändring i kundbeteende. Försäljning via e-handel har ökat alltmer vilket har setts som ett hot mot den fysiska butikens tillvaro. Andra antyder att digitalisering bör betraktas som en möjlighet för fysisk handel och komplement till en växande e-handel. LÄS MER

  3. 18. Digitalisering av den analoga orderplaceringen : Kunders kanalval vid professionella affärsavslut genom digital plattform

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emelie Sundgren; Louise Ek; [2016]
    Nyckelord :Digital lojalitet; digital tillit; teknisk funktionskvalitet;

    Sammanfattning : Bland dagens framgångsrika organisationer finns det en gemensam nämnare, nämligen kundnöjdhet, och dessa företag jobbar frekvent med att bygga långvariga kundrelationer. För att förstå sina kunder kan företag med hjälp av CRM ta reda på vad som påverkar kunderna positivt till att vilja bli och fortsätta att vara kunder, framförallt på den digitala marknaden. LÄS MER

  4. 19. Du sköna nya konsument

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marit Joten; Nils Nordström; Filip Dahlin; [2016]
    Nyckelord :Word-Of-Mouth; hög-engagemangsprodukter; digital; beslutsprocess; Airbnb; tillit; värdeskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Du sköna nya konsument - En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring virtuella recensioner. Datum för seminarium: 2016-06-02 Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i marknadsföring, 15HP Författare: Filip Dahlin, Marit Joten och Nils Nordström. LÄS MER

  5. 20. Trovärdighet vid digitala klädköp : En kvalitativ studie som utreder hur trovärdighet förmedlas genom klädrecensioner.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jennifer Häll; Anna Renhorn Pohl; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Consumer reviews is a phenomenon here to stay. A consumer review is a type of product information generated by users with personal experience of the product. As the Internet grows, consumer reviews become unavoidable for consumers, businesses and marketers. LÄS MER