Sökning: "DiD method"

Visar resultat 1 - 5 av 4434 uppsatser innehållade orden DiD method.

  1. 1. ”DET KAN TILL OCH MED FÖRSTÖRA LIV”. En kritisk diskursanalys om nyhetsmediernas framställning av sociala medier-kunnighet i samband med skvallerkonton

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mikaela Pijpers; [2024-03-11]
    Nyckelord :Mediekunnighet; sociala medier-kunnighet; social media literacy; mediediskurs; skvallerkonto;

    Sammanfattning : This study deals with social media literacy by examining how media discuss the so-called rumor accounts on popular networking sites. This topic is relevant since this phenomenon first gained a lot of media attention back in 2012, with “Instagram-upploppen” making major headlines. LÄS MER

  2. 2. Klosterlasses syn på reformationen i Sverige En tematisk analys av hans svar på Uppsala möte

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Jane Lindberg; [2024-03-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The main purpose of this thesis is to analyze Laurentius Nicolai Norvegus (called Klosterlasse) book “En ny lära som aldrig tidigare hörts i Guds kyrka: Klosterlasses kritiska genomgång av Uppsala möte 1593 och den Augsburgska bekännelsen”. The general question of the study is to understand what consequences the reformation in Sweden drove Klosterlasse to write the book? The method used in this thesis is to do an ecclesiological reading of the Swedish translation of the book and then make a thematic analysis of its contents. LÄS MER

  3. 3. Tv:n, konkurrensen och behoven. : En kvantitativ enkätstudie om motivationen till användning av SVT1, TV4, SVT Play och TV4 Play.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Julia Andersson; Sofia Ekros; [2024]
    Nyckelord :Linjär-tv; Streamingtjänster; SVT1; TV4; SVT Play; TV4 Play; Uses and gratification; Technology acceptance model;

    Sammanfattning : This study aimed to find out the primary need of individuals ages 25-39 have, when it comes to using SVT1, TV4, SVT Play and TV4 Play and to assess how easy and useful the tv-channels are for them. The target group was individuals between ages25-39 who lives in Sweden. 139 individuals replied to the online form. LÄS MER

  4. 4. Den uppkopplade generationen : -En kvantitativ studie på ensamhet bland 18-35 åringar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Hofréus; Arvid Nilsson Landing; [2024]
    Nyckelord :Loneliness; Social media; Young adults; Ontological security; Gender; Gender socialization; Ensamhet; Sociala medier; Unga vuxna; Ontologisk trygghet; Kön; Genus; Könssocialisation;

    Sammanfattning : Levels of loneliness are high in young adults, meanwhile they are the most connected generations ever through social media. Potential links between loneliness and the increased use of social media is of sociological interest to study. LÄS MER

  5. 5. Den svenske helgondyrkaren : Levd religion i mirakelberättelser och dessmöjligheter i gymnasieutbildningen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Filippa Hasselgren; [2024]
    Nyckelord :Mirakelberättelser; levd religion; Brynolf av Skara; Nikolaus av Linköping; Medeltiden;

    Sammanfattning : In this study the aim is to analyse lived religion in the miracle stories relating to the twoSwedish saints Brynolf of Skara and Nikolaus of Linköping. The purpose of the study isto contribute to the knowledge about the religion of individuals in the Middle Ages inSweden to give a broader view on religion. LÄS MER