Sökning: "E-handelslösningar."
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet E-handelslösningar..
1. Ensuring Insurance : A study of user expectations on trustworthiness of websites for insurances
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The rapidly advancing technology and Internet has opened up for many industries to offer e-commerce solutions. While an increasing amount of industries are offering solutions over the web, the quality of these solutions are increasing both visually and functionally. LÄS MER
2. Developer guidelines for e-commerce sites derived through benchmarks
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : E-handelslösningar tillhandahåller inköpsfunktioner för användare på produkter online, men Internetanvändare är känsliga för förseningar. Användare ser webbplatsens laddningstid egenskap. LÄS MER
3. Verktyg för berikning av produktdata
Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknikSammanfattning : Detta examensarbete behandlar utvecklingen av en prototyp ämnad att underlätta hantering av ett företags artiklar vid lanseringen av en e-handel. Prototypens uppgift är att fylla luckan mellan affärssystem och e-handelsplattform (CMS). LÄS MER
4. Framgångsfaktorer för mediastreamingtjänster – styrs dessa av konsumenters behov?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Media har tidigare konsumerats genom tv, bio, hyrfilm radio osv. Konsumenten har fått köpa film och musik i butik eller titta på tv och lyssna på radio. Med Internets framfart har denna traditionella mediakonsumption fått konkurens. I dag konsumeras media alltmer via internet genom playtjänster och liknande mediastreamingtjänster. LÄS MER
5. Hemparty : en studie om hur det är möjligt att tillämpa hempartyts säljverktyg på internet
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I ett samhälle där tiden blir en allt mer avgörande faktor ökar konsumenternas efterfrågan på tidsbesparande konsumtion. E-handel erbjuder konsumenter besparandet av tid och bekvämlighet genom att det är möjligt att göra inköp, när som helst och var som helst. LÄS MER