Sökning: "direkthandel"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet direkthandel.
1. Riskfylld handelskapitalism och västindiska marknader. Handels- och sjöfartskontakter mellan Göteborg och Västindien 1782 – 1806
Master-uppsats,Sammanfattning : I denna uppsats undersöktes handelssjöfarten mellan Göteborg och Västindien under tidsperioden 1782 – 1806. Syftet var undersöka handeln mellan de två regionerna för att få bättre kunskap om lokala handelshus koppling till det globala fenomen som koloniseringen av Västindien innebar. LÄS MER
2. Hur lönsam är kunden bakom försäljningskanalen? -En studie om svenska företagsledares syn på kunder och försäljningskanaler
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Vi lever i en föränderlig värld där utveckling och nya möjligheter ständigt skapas. Dels har utvecklingen av försäljningskanaler bidragit till att företags interaktionsmöjligheter med slutkonsumenter har ökat. LÄS MER
3. NÄTVERKSMARKNADSFÖRING : Direkthandel med fokusering på home party
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Marknadsföring är ett extremt brett begrepp och antalet metoder som finns att marknadsförasitt företag är enorma. I dagens samhälle utsätts vi för tusentals marknadsföringsbudskap ochde flesta sorterar vi bort automatiskt. Därför är det viktigt att kunna marknadsföra sig på ett såeffektivt sätt som möjligt. LÄS MER
4. Hemparty : en studie om hur det är möjligt att tillämpa hempartyts säljverktyg på internet
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I ett samhälle där tiden blir en allt mer avgörande faktor ökar konsumenternas efterfrågan på tidsbesparande konsumtion. E-handel erbjuder konsumenter besparandet av tid och bekvämlighet genom att det är möjligt att göra inköp, när som helst och var som helst. LÄS MER
5. The Recommendation Generation - En magisteruppsats om konsumtionsbeteende hos Generation Y ur en direkthandelskontext.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka hur köpbeteende och intresse för varumärken skapas hos Generation Y i Sverige och hur detta kan leda till köpbeslut. Undersökningen genomförs med fokus på ett företag vars försäljning sker via direkthandel. LÄS MER