Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Sustainability education in early childhood: Preschool teachers´perceptions and approaches in nurturing sustainability education practises

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Rose Anyanwu; [2023-01-25]
    Nyckelord :Education; Sustainability; Sustainable Development SD ; Education for Sustainable Development ESD ; Early Childhood for Sustainable Education; Preschool teachers;

    Sammanfattning : Aim: This study aims to examine early childhood teachers’ perceptions of Education for Sustainable Development as well as their pedagogical approaches for nurturing sustainability in Swedish preschools, and how their perceptions of ESD relate to their teaching strategies in nurturing sustainability education. Theory: Lev Vygotsky’s social constructivism emphasizes the significance of language and thought, social interaction, zone of proximal development, scaffolding, mediation, and collaborative work in learning. LÄS MER

  2. 2. Educators´ perspective on education for sustainable development in childcare centers in Victoria, Australia

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Bartlomiej Piotr Kolodziejczyk; [2022-09-26]
    Nyckelord :Early childhood education; sustainable development; Victoria; sustainable practices;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this research thesis is to describe practices used by childcare centers in the Australian state of Victoria, as well as to understand educators' attitudes, knowledge, and needs regarding ESD. This research thesis seeks to answer the following question: What are the practices, attitudes, knowledge, and needs of early childhood educators in ESD in State of Victoria? Theory: This study's conceptual framework was built on a mix of theories, including Deweyan theory, which focuses on the development of student knowing, being, and doing, and critical theories, which focus on reflective assessment and critique of society and culture in order to reveal and challenge underlying power structures and inequalities. LÄS MER

  3. 3. Tillblivelsen av undervisning för hållbar utveckling inom förskollärarutbildningarna : En diskursanalys av förskollärarprogrammens kursplaner

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Charlotte Ekwall; [2022]
    Nyckelord :Early childhood education; education for sustainable development; early childhood teacher education; agency; discourse analysis; Förskola; undervisning för hållbar utveckling; förskollärarutbildning; aktörskap; diskursanalys;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling (HU) har under senare årtionden fått en alltmer given plats inom förskolan. Både på policynivå och inom forskning betonas barns kritiska tänkande och aktörskap inom ramen för utbildning om HU samt att HU består av tre sammanlänkade dimensioner: den miljömässiga, sociala och ekonomiska dimensionen. LÄS MER

  4. 4. Hur förbereds förskollärarstudenter i att utbilda för hållbar utveckling : En kvalitativ undersökning om hållbar utveckling på förskollärarprogrammet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Frida Larsson; Elin Thol Larsson; [2022]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; Förskollärarprogrammet; Globala målen; Agenda 2030; Undervisning;

    Sammanfattning : Klimathot både idag och i framtiden leder till att våra samhällen ställs inför nya krav och behöver omorganiseras. För att hantera problem kopplat till klimatet och förändra världen i linje med Agenda 2030 anses utbildning vara avgörande. Hållbar utveckling står med både i högskolelagen och läroplanen för förskola. LÄS MER

  5. 5. "THREATENED AND THREATENING SEAS" Children’s Perceptions of the Marine Environment and Environmental Attitudes towards Marine Pollution in Kuta, Lombok

    Master-uppsats,

    Författare :Roos van der Meijden; [2020-10-19]
    Nyckelord :Early childhood learners; environmental attitudes; environmental perspectives; human-nature relation; marine pollution;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study was to investigate early childhood learners’ (5-8 years old) perceptions of the marine environment (beach and sea) and their environmental attitudes towards marine pollution through an educational intervention consisting of a drawing exercise and an in-class discussion. Theory: Social-cognitive theory was used from which to explore environmental perspectives environmental attitudes, and the human-nature relation/connection. LÄS MER