Sökning: "Eftermarknaden"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet Eftermarknaden.
1. Eftermarknad för komplexa produkter : En studie hos Weda AB
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : I takt med att konkurrensen globalt ökar för tillverkande företag, minskar marginalen på försäljning av produkter. Behovet av nya intäktskällor och att hitta nya vägar att tjäna pengar på leder till att många tillverkande företag satsar på eftermarknaden. LÄS MER
2. Underlying motives affecting an original equipment manufacturer’s make-or-buy decisions in the reverse-flow of electric vehicle batteries
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Background: Electric vehicles have been getting increasing attention due to their possibility to deliver multiple environmental, social, and health benefits. This has started a technological shift from the traditional combustion engine towards electric vehicle batteries. LÄS MER
3. Effektivisering med erfarenhetsåterföring inom byggbranschen
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Ett arbetssätt som identifierar ett projekts svårigheter, slöserier samt de saker som gått smidigt och enkelt presenteras i denna rapport. Denna rapport studerar ett entreprenadföretag inom byggbranschen i Göteborg och dess nuvarande arbetssätt. LÄS MER
4. Mapping and improving the after sales flow in a high-tech assembly plant : A case study of the aftermarket at Saab Järfälla
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : This thesis report is the final element of the Master of Science degree in Industrial Design Engineering at Luleå University of Technology, conducted between January and September 2017 at Saab AB Surveillance in Järfälla, Sweden. The purpose of this thesis project was to analyze the current situation inside production of aftermarket products with an aim to create an extensive mapping of the current situation. LÄS MER
5. Bilverkstäder, en marknad med lika spelregler? : En studie om konkurrensen på marknaden för bilverkstäder i Sverige
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/NationalekonomiSammanfattning : Den första januari 2003 antogs ett gruppundantag för motorfordon i Sverige som en åtgärdmenad att främja konkurrensförhållandena på marknaden för bilar i Sverige. En del avgruppundantaget var fokuserat på eftermarknaden och det är även här vår undersökning ägerrum, närmare bestämt marknaden för bilverkstäder. LÄS MER