Sökning: "Elias olsson"
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden Elias olsson.
16. Theoretical study of the potential to improve indoor comfort in Botswana using solar water heating, solar PV and PV/T
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö; Lunds universitet/Avdelningen för Energi och byggnadsdesignSammanfattning : The possibility of improving indoor climate in residential buildings in Botswana was examined as the foundation of this Master’s Thesis. Initially articles were studied to gain understanding of previous research in the field as well as to gain understanding of local energy related conditions. LÄS MER
17. Vad krävs för att de ska vilja delta? : Studie av hur självpublicerade serietecknare kan involveras i bibliotekets programverksamhet.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att stärka kunskapsläget om hur kvalitativ programverksamhet som involverar skapare av egenutgivna serier kan bedrivas på bibliotek. Vilka tänkbara motiv finns för skapare av egenutgivna serier att delta i programverksamhetsliknande aktiviteter? Vad i programverksamhetsliknande aktiviteter upplever de som meningsfullt? Vilka rekommendationer för bibliotekens programverksamhet med fokus på denna grupp kan man ge med hänsyn till detta? Resultaten indikerar att gruppen har en professionell ambition med sitt skapande men att inte alla har en professionell identitet. LÄS MER
18. En inblick i några elevgruppers belief systems
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine the mathematical beliefs of a collection of primary school pupils. This is tobe achieved by performing a survey among the students, supplemented with a profound analysis of previousresearch within this area. LÄS MER
19. The Trivial Pursuit: Den modererande effekten av kunskap och engagemang på utvärderingen av produkter med triviala attribut.
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Research has concluded that meaningless differentiation with trivial attributes sometimes can be a successful strategy. However, the effect varies with respect to certain aspects such as the price of the product and the decision context. How the characteristics of the consumer influence the effect of trivial attributes has until now been unknown. LÄS MER
20. "Vi" och "Dem" -en studie beträffande identitetskonstruktionsprocesser hos invandrade män i samband med integration i Helsingborg
Magister-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : To create fair conditions between majority and minority in Sweden is a challeging project. Male immigrants usually do not get same opportunities for a success identity structure and integration into Swedish society as women and children. LÄS MER