Sökning: "Ellen Westlund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ellen Westlund.

  1. 1. Innanför en varumärkestransformation: En kvalitativ studie om den interna processen vid en varumärkestransformation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Westlund; Michelle Sandqvist; Stina Lindahl; [2024-01-23]
    Nyckelord :varumärkestransformation; intern kommunikation; internt perspektiv; identitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka en varumärkestransformations process utifrån ett internt perspektiv. Detta har utförts genom åtta kvalitativa intervjuer med ledare, rektorer och lärare på två olika skolor. Detta är ett intressant ämne då det är viktigt för företag att hålla sig relevanta i dagens snabbrörliga värld. LÄS MER

  2. 2. Lässtrategier som främjar läsförståelse : en kvalitativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :My Hultgren; Ellen Samuelsson; [2023]
    Nyckelord :läsförståelsestrategier; läsförståelse; hinder; utmaningar;

    Sammanfattning : Att elever lär sig läsa och förstå vad de läser är något av det mest centrala i ämnet svenska i skolan. Det ligger även till grund för att lyckas i samtliga ämnen i skolan. Den internationella studien från PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) visar dock att läsförmågan hos elever i årskurs fyra sjunker. LÄS MER

  3. 3. Fin- eller fulmedier?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ellen Ivarson; Emma Holmsen; Julia Fredriksson; [2018-09-07]
    Nyckelord :förtroende; medieförtroende; trovärdighet; varumärke; varumärkestrovärdighet; Aftonbladet; Dagens Nyheter; fin- och fulmedia; trust; trust in media; credibility; brand; brand credibility; Aftonbladet; Dagens Nyheter;

    Sammanfattning : This study explores how the brand of a newspaper affects the perception of credibility for the content in the article. The idea was to compare a morning paper which the audience generally has a bigger trust in with a tabloid paper that is often perceived as less credible. LÄS MER