Sökning: "Entering new markets"

Visar resultat 1 - 5 av 109 uppsatser innehållade orden Entering new markets.

  1. 1. Exploring the solar park market in Lower Saxony : Implications on foreign companies’ entry strategies

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknik

    Författare :Patricia Chronéer; Nike Hammerman; [2023]
    Nyckelord :Solar Parks; Lower Saxony; Germany; Entry Strategies; Drivers; Barriers; Regulatory Landscape; Social Landscape; Technical Landscape; Economic Landscape; Geographical Landscape; Market Potential; Electricity Production;

    Sammanfattning : To meet the European Union’s target of climate neutrality by 2050 ambitious measures need to be taken. The electricity sector is one of the largest contributors to greenhouse gas emissions globally, which makes it an important sector to decarbonize. For this to happen, fossil fuels must be replaced by renewable energy sources. LÄS MER

  2. 2. Nordic Banks’ Internationalization Process and Their Effectiveness in the Digital World

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Alexis Baray; Jacob Levander; Caroline Westerberg; [2023]
    Nyckelord :Internationalization; Banks; Entry modes; Digitalization; Effectiveness; Fintech; Assessment;

    Sammanfattning : In the last couple of decades internationalization of firms has increased all over the world, and banks are not an exception. Different factors are impacting the decision of entering a new market and digitalization is certainly one of the main factors contributing to the internationalization process. LÄS MER

  3. 3. Franchisetagares frihet att bedriva näringsverksamhet : Ett avtalsrättsligt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Linn Stahre Friberg; [2023]
    Nyckelord :Freedom to conduct a business; freedom of contract; franchisee; franchisor; Franchise; franchising; näringsfrihet; avtalsfrihet; marknadstillträde;

    Sammanfattning : Franchisetagares underlägsna ställning gentemot franchisegivare är ett ämne som varit föremål för diskussion under de senaste decennierna. Franchising är en affärsmodell som förenklat kan beskrivas som en samarbetsform mellan näringsidkare där franchisetagare, mot ersättning, får nyttja ett av franchisegivaren etablerat och beprövat affärskoncept. LÄS MER

  4. 4. Market Entry Through Networks : A Case Study of a Swedish SME

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Samuel Björkqvist; André Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Centrality; Central Nodes; Intermediaries; Legitimacy; Liabilities of Foreignness LoF ; Liabilities of Outsidership LoO ; Social Network Theory SNT ; Trust;

    Sammanfattning : Purpose – This study aims to look into how foreignness and outsidership affect the market entry of a SME and the individual firm's ability to access the correct network as well as look at which support structures are available for the individual firms entering into a new market. Theory/Design & Research Questions – By looking through the lens of Social Network theory, aspects of trust, legitimacy, nodes, foreignness and outsidership, this study has looked into the journey of a large hamburger chain in Sweden that has successfully entered into different markets outside of Sweden. LÄS MER

  5. 5. Förvärv - En strategi för ökad aktieavkastning? : En studie på Stockholmsbörsens Large Cap mellan 2014–2022

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Joel Bergqvist; Petter Swensson; Tim Mårtensson; [2023]
    Nyckelord :M A; Acquisition; Serial acquisition; Effects of acquisitions; Frequency; Stock return; M A; Förvärv; Serieförvärv; Effekter av förvärv; Frekvens; Aktieavkastning;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har antalet förvärv ökat kraftigt. Medan världen har blivit mer globaliserad, är vikten av att komma in på nya marknader och skapa konkurrensfördelar nyckeln till ett företags förmåga att växa. LÄS MER