Sökning: "Experiential Learning"
Visar resultat 21 - 25 av 168 uppsatser innehållade orden Experiential Learning.
21. Ledares anpassbarhetoch erfarenhetsbaserat lärande
Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte var att beskriva och förstå ledares uppfattningar om hur de utvecklat förmågan att anpassa deras ledarskap till varje unika medarbetare, situation och förändring. Studien utforskade vilka beteenden och kompetenser ledare uppfattar att de behöver för att bäst veta hur de ska anpassa sin ledarstil till olika förutsättningar samt hur de upplever att formellt, informellt och erfarenhetsbaserat lärande bidragit till att utveckla deras anpassningsförmåga. LÄS MER
22. Jag hör och jag glömmer, jag gör och jag förstår : - En litteraturstudie om upplevelsebaserat lärande inom samhällsorienterande ämnena
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : .... LÄS MER
23. Understanding the creative process of craftsmen for enabling inner development of sustainable leaders : An exploratory study about the potential of experiential learning
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Leaders’ individual transformative capabilities, qualities and skills are critical to the sustainable transformation in organisations. This exploratory research aims to explore the inspiration from the creative process of craftsmen to enable inner development of sustainable leaders for promoting sustainable transformation. LÄS MER
24. Enviromental education in Tanzanian secondary schools. An Exploratory Case Study from Teachers’ Perspectives
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The purpose of this qualitative study is to examine the concept of Environmental Education (EE) in Tanzanian secondary schools from the teachers' perspective. The results of this study will help schools evaluate and implement the goals of the EE curriculum and understand the challenges and opportunities for teachers and school administrators. LÄS MER
25. Lessons from waste - from ignorance to awareness
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Aim: This study aimed to introduce elementary school students to an ecocentric worldview by creating opportunities in class for actions that could lead to changes locally and at the global level regarding the disposal of materials. Theory: This thesis used a combination of theories to challenge the anthropocentrism practice in our schools and societies and facilitate the development of an ecocentric worldview in students. LÄS MER