Sökning: "Experiential Learning"

Visar resultat 21 - 25 av 168 uppsatser innehållade orden Experiential Learning.

  1. 21. Ledares anpassbarhetoch erfarenhetsbaserat lärande

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Julie Garnier; [2023]
    Nyckelord :leadership; adaptability; experiential learning; development; ledarskap; anpassbarhet; erfarenhetsbaserat lärande; utveckling;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att beskriva och förstå ledares uppfattningar om hur de utvecklat förmågan att anpassa deras ledarskap till varje unika medarbetare, situation och förändring. Studien utforskade vilka beteenden och kompetenser ledare uppfattar att de behöver för att bäst veta hur de ska anpassa sin ledarstil till olika förutsättningar samt hur de upplever att formellt, informellt och erfarenhetsbaserat lärande bidragit till att utveckla deras anpassningsförmåga. LÄS MER

  2. 22. Jag hör och jag glömmer, jag gör och jag förstår : - En litteraturstudie om upplevelsebaserat lärande inom samhällsorienterande ämnena

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Josefin Norberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. Understanding the creative process of craftsmen for enabling inner development of sustainable leaders : An exploratory study about the potential of experiential learning

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :DELPHINE PALLUAT DE BESSET; CHRISTIN STEIN; [2023]
    Nyckelord :craftsmen; creative process; experiential learning; inner development; sustainable leaders; sustainable transformation;

    Sammanfattning : Leaders’ individual transformative capabilities, qualities and skills are critical to the sustainable transformation in organisations. This exploratory research aims to explore the inspiration from the creative process of craftsmen to enable inner development of sustainable leaders for promoting sustainable transformation. LÄS MER

  4. 24. Enviromental education in Tanzanian secondary schools. An Exploratory Case Study from Teachers’ Perspectives

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Frank Christopher Mnyagani; [2022-11-25]
    Nyckelord :Environmental Education; Tanzanian Secondary Education; Exploratory Case Study; Teachers’ Perspectives;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this qualitative study is to examine the concept of Environmental Education (EE) in Tanzanian secondary schools from the teachers' perspective. The results of this study will help schools evaluate and implement the goals of the EE curriculum and understand the challenges and opportunities for teachers and school administrators. LÄS MER

  5. 25. Lessons from waste - from ignorance to awareness

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Pablo Ramirez Pedraza; [2022-09-26]
    Nyckelord :anthropocentrism; ecocentrism; circular economy; Theory of Experience and Education; sustainability; Education for Sustainable Development; ESD;

    Sammanfattning : Aim: This study aimed to introduce elementary school students to an ecocentric worldview by creating opportunities in class for actions that could lead to changes locally and at the global level regarding the disposal of materials. Theory: This thesis used a combination of theories to challenge the anthropocentrism practice in our schools and societies and facilitate the development of an ecocentric worldview in students. LÄS MER